مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

برنامه‌ و عادات روزانه افراد موفق چگونه است؟

0 28

دوست دارید انسان موفق‌تری باشید؟ بسیاری از کارآفرینان موفق، ایده‌آل‌ها و عادات معمول مشابهی که در موفقیت‌شان نقش مهمی ایفا کرده است را به اشتراک گذاشته‌اند.
در اینجا شما را با ۸ نمونه از باورها و عاداتی که کارآفرینان موفق هرروزه در زندگی‌شان بکار می‌گیرند، آشنا می‌کنیم.

۱- عادت به صبحکاری دارند.
لورا واندرکم بطور گسترده مطالعاتی برروی برنامه‌ی کاری افراد موفق انجام داده است. وی به یک موضوع مشترک در بین این افراد رسید، اینکه تقریبا همه آنها عادت داشتند که کارهایشان را صبح‌ها انجام دهند.

زود‌ بیدار شدن مزایای زیادی دارد. این شانس را به شما می‌دهد تا احساس کنید زندگی تحت کنترل شماست و درنتیجه خلق‌وخوی بهتری داشته باشید.

زود‌ بیدار شدن و انجام کارهای روزانه در صبح کمک خواهد‌ کرد تا اعتماد‌ به ‌نفس و تسلط بیشتری داشته باشید، و برای مواجه شدن با چالش‌های روزانه‌ آماده‌تر باشید.

چگونه برنامه‌ی خود را تنظیم کنید: اگر پیش از این کارهایتان را برای شب برنامه‌ریزی می‌کردید، اکنون این کارها را به صبح اختصاص دهید. سعی کنید پیش از رفتن به محل کار، کمی ورزش کنید. اینکار کمک می کند تا احساس فعال بودن و سرزندگی کنید.

۲- وقتی کارها کمی اشتباه پیش می رود، مضطرب و وحشت‌زده نمی‌شوند.
بسیاری از مردم، وقتی کارها مطابق برنامه‌شان پیش نرود، دچار استرس و اضطراب می‌شوند اما این مسائل ممکن است بصورت روزانه اتفاق بیافتد. افراد موفق می‌دانند که همه چیز تحت کنترل نیست و اشتباهات را پیش‌بینی می‌کنند.

برخورد با مشکلات و از عهده آنها برآمدن، ویژگی بسیار مهم یک کارآفرین موفق است. برای اشتباهاتتان برنامه‌ریزی کرده و با آنها بشکل منطقی و موثر مقابله کنید.

چگونه برنامه‌‌ی خود را تنظیم کنید: زمان فاکتور مهمی‌ است که کمک می‌کند تا با هر مشکلی که برایتان ایجاد می‌شود بخوبی روبرو شوید. نیم ساعت پس از اتمام کار روزانه، زمان ایده‌آلی‌ است برای تمرکز کردن برروی کارهایی که قرار است در طول روز انجام دهید.

۳- کار می‌کنند حتی زمانی که مجبور نباشند.
صبح زود، شب‌ و آخرهفته‌ها زمان‌هایی هستند که معمولا افراد کار نمی‌کنند. اما با این کار در واقع بهره‌وری کاهش می یابد. بیشترِ کارآفرینان موفق هر زمان که فکر بکری به ذهنشان برسد، کار می‌کنند و می‌دانند که آن لحظه بازدهی‌شان نسبت به بعد بیشتر خواهد بود.

پس اگر بدنبال کاری هستید، فرصت را غنیمت بشمارید و کار کنید حتی اگر در محل کار نیستید.

چگونه برنامه‌‌ی خود را تنظیم کنید: دو ساعت از وقت‌های آزاد خود را به کار اختصاص دهید، از پاسخ دادن به ایمیل‌ها گرفته تا انجام تماس‌های ضروری. این امر کمک می‌کند تا در کارتان جلو بیافتید.

۴- ابتدا کارهای مهم‌تر را انجام می‌دهند.
بسیاری از افراد وقتی به محل کار می‌رسند با کارهای کوچکی مانند ایمیل زدن شروع می‌کنند. اما، صبحِ زود مغز ما فعال‌تر و هوشیارتر است، بنابراین این وقت از روز بهترین زمان برای پرداختن به کارهای خلاقانه‌‌ای‌ست که شما را به چالش می‌کشد.

اگر شانس این را نداشتید که در ابتدا کارهایی را که دوست دارید انجام دهید، دست به کار شوید و این کار را از خانه انجام دهید یا سعی کنید زودتر سر کارتان حاضر باشید.

چگونه برنامه‌‌ی خود را تنظیم کنید: وقتی هنوز در محل کار هستید برنامه ‍‌‌‌ی روز بعد خود را تنظیم کنید. مهم‌ترین کارها را جزء اولین برنامه‌ها در صبح قرار دهید، سپس پیش از ناهار به ایمیل‌هایتان پاسخ دهید و اینگونه یک روز پرکار و سازنده برای خود بسازید.

۵- تمامی امور مربوط به برنامه‌هایشان را تنها در یک جا گردآوری می‌کنند.
الکساندرا ویس از شرکت کنندگانِ CA creative در نیویورک می‌گوید: “بسیار مهم است که زمان جلسات و قرارهایتان را تنها یک جا یادداشت کنید تا اینکه هرکدام در تقویم‌ها، دفترچه یادداشت‌ها یا اپلیکشن‌های مختلف پراکنده باشند.”

بجای برنامه‌ریزی بخش‌هایی از برنامه‌تان روی تلفن، لپ تاپ، کامپیوتر محل کار و یا دفترچه یادداشت، کل برنامه را با هم روی یک دستگاه گردآوری کنید. بنظر نمی‌رسد که اینکار دلهره‌آور باشد در عوض درک آنها راحت‌تر و واضح‌تر خواهد شد. لازم نیست نگران جور بودن همه چیز باشید، فقط کافی‌ست به کل برنامه‌‌ نگاهی انداخته و هر طور که مایلید مرتبشان کنید.

چگونه برنامه‌‌ی خود را تنظیم کنید: مهم نیست از چه دستگاهی استفاده می‌کنید -گوشی‌های هوشمند یا دفترچه یادداشت- مهم این‌ست که از چیزی استفاده کنید که برایتان راحت‌تر و همیشه در دسترس‌تان است. هرجا که هستید آنرا همراه خود داشته باشید، حتی وقتی سرکار هستید؛ در این حالت در طول روز می‌توانید برنامه‌هایتان را براحتی تنظیم کنید.

۶- کار تیمی را درک می‌کنند.
بسیاری از موفق‌ترین کمپانی‌ها در دنیا، کارشان را بصورت تیمی آغاز کردند؛ Google توسط لری پیج و سرگی برین تاسیس شد، Apple توسط استیو جابز و استیو ووزنیاک، Paypal نیز با یک گروه ۵ نفره شروع به کار کرد.

موفق بودن به معنای استقلال کامل نیست؛ افراد موفق توانایی کار کردن با دیگران، سازش و پذیرش ایده‌های دیگران را دارند.

چگونه برنامه‌‌ی خود را تنظیم کنید: اگر در یک تیم و همراه با افراد دیگر کار می‌کنید، با همکارانتان یک شبکه‌ی ایمیلی داشته باشید. اگر وقت ناهار درحال کار کردن بر روی پروژه‌ای هستید، می‌توانید این خبر را از طریق یادداشتی به ایمیل‌شان بفرستید. اینکار به گروهتان کمک می‌کند تا مشارکت داشته باشند و آنها را تشویق می‌کند تا نظراتشان را به اشتراک بگذارند.

۷- کارشان را جدی می گیرند.
کارآفرینان موفق کار خود را باور دارند و برای آنچه که انجام می‌دهند، ارزش قائلند. اگر کار خود را باور نداشته باشید، سخت است که بتوانید بطور ثمربخش کار کنید.

حفظ انگیزه بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که اگر شما به کار خود معتقد باشید، نیاز به قوت قلبِ دیگران نخواهید داشت.

چگونه برنامه‌‌ی خود را تنظیم کنید: در پایان هفته‌ی کاری، نیم ساعت از زمان خود را به مرور اهداف و رویاهایتان اختصاص دهید و ببینید که چطور و تا چه‌ اندازه به آنها می‌پردازید. اینکار به شما کمک می‌کند تا به اهداف خود دست یابید اما مهم‌تر از آن، تشویق‌تان می‌کند تا حقیقتا به اهدافتان ایمان داشته باشید.

۸- پس از اتمام کارشان تمدد اعصاب می‌کنند.
مضطرب و نگران بودن برای کار -در حالیکه در محل کار حضور ندارید- فقط شما را خسته می‌کند و در واقع زمانیکه دوباره شروع به کار می‌کنید، کارایی‌ و بازدهی‌تان را پایین می‌آورد.

تیم فِریسِ پیشنهاد می‌کند که زمانیکه کار امروزتان به پایان رسیده، اهداف کاریِ فردا را جایی یادداشت کنید. اینکار کمک می‌کند تا برای روز بعد پرانگیزه‌تر باشید. پس کارتان را تمام کنید و از عصر خود لذت ببرید.

چگونه برنامه‌‌ی خود را تنظیم کنید: سه هدفی که تصمیم دارید روز بعد انجام دهید را بنویسید. همچنین بنویسید که چطور می‌خواهید انجامشان دهید. اینکار کمک می‌کند تا تمرکز بیشتری داشته باشید. پس کارتان را تمام کنید و از زمان بیکاری خود لذت ببرید.

برگرفته از: www.lifehack.org

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.