مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

مدیر موفقی که در دوران کرونا کارآفرینی می کند[گفتگو]

0 55

در این روزها که ویروس کرونا تمامی کسب و کارها را تحت الشعاع قرارداده، برخی از کارآفرینان یا مدیران ایرانی با هوشمندی و نگاه به موفقیت سایر کشورها در مدیریت بحران سازمانی خود، با رویکردهای جدیدی ، هم برای بقا و هم برای پیشرفت مجموعه خود، دست به کار می شوند. سیروس غفوریان‌فر مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری عصرگفتگوی قلم نمونه ای از این مدیران موفق و کارآفرین است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شاید کم تر کسی فکرش را می کرد که ویروس منحوس « کرونا »  اینچنین بتواند در تمام نقاط دنیا  همه گیر شود و جریان زندگی انسان ها را با اختلال جدی روبرو کند ؛ اختلالی که حالا نه تنها زندگی شخصی بلکه زندگی کاری افراد را نشانه گرفته و باعث شده تا کسب و کار اکثر مشاغل با شیب نزولی همراه شود.

قصه « کرونا » در ایران هم چیزی شبیه به همان قصه ای است که در سایر کشورها مشاهده می شود؛ قصه تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری ، ورزشی یا ایجاد محدودیت های جدی با رعایت پروتکل های بهداشتی  برای مشاغل پرخطر .

درچنین شرایطی ، اگر مدیریت بحران توسط صاحبان مشاغل انجام نگیرد ، به طور قطع با مشکلات جبران ناپذیری مواجه شده و یا مجبور به تعطیلی واحد صنفی می شوند. 

در این بین هستند کارآفرینان یا مدیرانی که با هوشمندی و نگاه به موفقیت سایر کشورها در مدیریت بحران سازمانی خود، با رویکردهای جدیدی ، هم برای بقا و هم برای پیشرفت مجموعه خود، در چنین شرایطی دست به کار شوند.

سیروس غفوریان فر مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری «عصرگفتگوی قلم»

یکی از مدیران  موفق ایرانی که نگاه امیدوارانه ای به آینده شغلی خود  آن هم در شرایط حساس کنونی دارد، « سیروس غفوریان فر» ، مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری «عصرگفتگوی قلم» است که ما را برآن داشت تا به بهانه فعالیت های مداوم این شرکت در عرصه امور فرهنگی و هنری به ویژه در بحث برگزاری سمینارها و همایش های تخصصی که  با تعطیلی هم مواجه شدند ، به گپ و گفت کوتاهی بپردازیم :

بسیاری از موسسات و شرکت هایی که مثل شما فعالیتشان در عرصه برگزاری سمینار و همایش بوده ، نگران آینده کاری خود هستند و معتقدند خیلی کارشان سکه نیست؛ نگاه شما به این مسئله چیست؟

واقعیت این است که با وجود بحران کرونا ، جا برای کار بیشتر شده ؛ باید ابتدا نگاه کنیم  به کشورهایی که از این آزمون قبول شدند و توانستند به خوبی در چنین فضایی مدیریت کنند.

با توجه به اینکه فلسفه وجودی موسسه ما  برگزاری همایش های آموزشی یا اعتباری است که درواقع  بتوانیم چیزی به دانش مخاطبینمان بیافزایم ، در چنین شرایطی اتاق فکر ما ، دست به کار شدند تا با بررسی نتیجه های مثبت سایر کشورها ، به بخش اقتصادی کلان و خوردمان و حتی دولتی ،آموزش های متفاوتی  بدهیم.

یکی از موفق ترین  اقتصادهایی که تقریبا توانست این ویروس را مهار کند و زودتر از بقیه کشورها فعالیت های اقتصادی اش را جاری سازد ،کشور آلمان است ؛ ما در حدو اندازه خودمان و  با این رزومه که مدت هاست با کشورهای حوزه شنگن  و اروپا در ارتباط هستیم 

سریع وارد عمل شدیم و در گام نخست با مشارکت دانشگاه های معتبر آلمانی از جمله آکادمی DMAN یا آکادمی های موفق در کشور فرانسه و ایتالیا  با مهیا کردن بهترین زیرساخت های نرم افزاری ، با وجود مشکلات ناشی از تحریم ها و همچنین بحث سرعت اینترنت ، در فروردین ماه  استارت  برگزاری با کیفیت « وبینار های تخصصی » با رویکرد مدیریت اقتصادی در شرایط کنونی را زدیم  که باید بگویم جزو معدود شرکت هایی هستیم که توانستیم وبینار هایی را برگزار کنیم که مخاطبانمان افت کیفیت در صداو تصویر را مشاهده نمی کردند و اساتید به راحتی از خارج از کشور با کمک مترجم همزمان مانند یک سمینار ، به تدریس پرداختند.

بدون اینکه بخواهم شعاری حرف بزنم ،با استقبال قابل توجهی که از اینگونه وبینارها شد، خدارا شاکر هستیم که  ، ابتدا بر اساس مسئولیت اجتماعی ای که بر گردن داریم و براساس وسعت اقدامات کاری « عصرگفتگوی قلم »، توانستیم کار مثبتی انجام دهیم  و  بگوییم حرکتی انجام دادیم . 

متاسفانه بخش اعظمی از اصناف مانند رستوران ها ، هتل ها،ایرلاین ها، سالن های زیبایی و ورزشی را از دست دادیم که به تبع یک پوست اندازی در حال شکل گیری است  ؛ نیاز شهر تهران یا شهر مشهد بر مبنای حضور اصنافی است که پیشتر اشاره کردم ؛ پس حالا که  مثلا 200 رستوران در شهر مشهد حذف شدند ،200 رستوران   جایگزین این رستوران ها می شوند که به طور قطع نیاز به معرفی،تبلیغات و حضور در بازار یا همایش ها دارند.

میخواهم بگویم برعکس نظریه بسیاری از همکاران ما که می گویند ” اوضاع خرابه” ؛من معتقدم اینجا اوضاع بهتره! چون  اولا ما انبوهی از اصناف تازه نفس را داریم که می توانیم به آنها خدمات بدهیم و دوما محتوای قوی داریم که آن هم بحث های آموزشی و اقتصادی بعد از بحرانهاست که می توان از آن استفاده کرد و آن را با یک برنامه ریزی دقیق در کشور   بسط و گسترش داد .

آیا با لغو محدودیت ها ،همچنان اقدام به برگزاری وبینارهای تخصصی می کنید؟

 بسیاری از  کارشناسان  در دنیا متفق القول اند که  ما دوران جدیدی را بعد از بحران کرونا خواهیم داشت ؛ تجربه این بحران  به شکلی بود که مثلا خیلی از ایرلانها به سمت سیستم جدیدی از رعایت پروتکل های بهداشتی رفتند یا خیلی از مراکز تفریحی و عمومی طراحی های متفاوتی را برای بحث بهداشت محیط در نظر گرفتند و از این دست ما تغییرات محسوسی را در همه حوزه ها خواهیم دید .

در مورد بحث وبینار هم ،  تجربه این اتفاق آن قدر برای ما رضایت بخش بود که  ما را به جایی برد که  شاید بسیاری از برنامه های خودمان شامل سمینار و برنامه های آموزشی داخلی و خارجی را بعد از کرونا هم  به صورت وبینار ادامه بدهیم، برای اینکه  هم در وقت و هم در هزینه های برگزاری صرفه جویی شود و فکر می کنم در صنف ما این رویه بسیار به چشم بیاید.

در حوزه بین الملل ، سالهاست که ما  از  اساتیدی  از کشورهای استرالیا،آمریکا و کانادا به دلیل بعد مسافت و هزینه های گران رفت و آمدشان نمی توانستیم بهره مند شویم اما این تکنولوژی و فرهنگی که ساخته شده مارا خیلی تشنه تر کرد که پارا از کشورهای منطقه و اروپا فراتر بگذاریم و به قاره های دور هم فکر کنیم که از دانش و تجربه  سایر دانشمندان دنیا استفاده کنیم .

به عنوان سوال پایانی ، افق دید مجموعه شما با اوضاع اقتصادی کنونی چیست؟

چیزی که در ذهن هیئت مدیره و گروه « عصر گفتگوی قلم » است ، درواقع  پرداختن به  مسائل روز دنیا و بحران ها ست و اینکه واقف باشیم در حد بضاعتمان به آن بپردازیم و نقش موثری در ارتقای سطح کیفی برندهای داخلی داشته باشیم چراکه با افتخارهمیشه گفتیم « ایرانی » هستیم و مهمه که بتوانیم رسالتی  که در حوزه مسئولیت اجتماعی داریم را به درستی انجام دهیم  و به واقع هیچوقت بعد مالی اولویت ما نبوده و امیدواریم که بتوانیم طرز فکرمان را توسعه بدهیم وهر روز بتوانیم برای کشورمان و جامعه موثر باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.