مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

مهارتهای بازخورد دادن و بازخورد گرفتن ؛مریم حنطوش زاده کوچ رفتار سازمانی [دوره آنلاین]

دوره آموزشی مهارتهای بازخورد دادن
0 58

درست است که حجم زیادی از این مسئولیت برعهده مدیران است، اما یکی از مهم ترین مهارت های ارتباطی برای مدیران و کارکنان ” مهارت بازخورد دادن و بازخورد گرفتن ” است. چرا که این مهارت راهی است برای بهبود عملکرد خود و دیگران. یکی از مهم ترین مهارت های ارتباطی برای مدیران و کارکنان مهارت بازخورد دادن و بازخورد گرفتن است

اهمیت موضوع

‌مجله هاروارد می گوید: «85% موفقیت افراد به مهارت های ارتباطی آنها بستگی دارد.»سالانه 37 بیلیون دلار هزینه به دلیل مشکلات ارتباطی بر سازمان ها در امریکا تحمیل می شود.

جالب است بدانید که کارکنانی که بازخورد می گیرند دوبرابر انگیزه بیشتر برای تحقق اهداف شغلی دارند. اما همیشه بازخورد دادن یک چالش محسوب می شود. ‌اما خبر خوب اینست که قرار نیست بازخورد دادن همیشه دردناک باشد. تکنیک های اثبات شده در بازخورد دادن کمک می کند تا بازخورد سازنده شکل گرفته و مسیر یادگیری و ارتباط افراد تسهیل گردد.

بازخورد گرفتن می تواند برای ما احساس ناامنی ایجاد کند چرا که براساس عملکرد مغز بازخورد منفی گرفتن یک تهدید است .اما استفاده از مدل های بازخورد گرفتن صحیح کمک می کند تا این تهدید به فرصتی برای رشد و یادگیری مداوم ما شود. دراین دوره با یادگیری شیوه های بازخورد دادن و بازخورد گرفتن صحیح منجر به توسعه مهارت های رهبری و ارتباطی شما با کارکنان، همکاران، مدیران ارشد و دوست و آشنا کمک خواهد شد.

بیشتر بخوانید : راهنمایی هایی برای سوالات مصاحبه مدیریتی[مریم حنطوش زاده]

ضرورت برگزاری دوره :

این دوره رو به دو دلیل برگزار کردم: اول اینکه تجارب بسیار بدی از شیوه مدیران در زمانی که کارمند بودم داشتم. مثلا یکی از مدیرانم وقتی با مشکل جسمی خیلی ترسناکی روبرو شده بودم و ازش خواستم من زودتر برم و از حقوقم کم کنه، گفت کسی که کوره نمیاد سر کار!

دوم اینکه وقتی خودم مدیرکارخانه بودم، نقش پلیس بد رو داشتم و فکر می کردم باید مدام ایرادها رو تذکر بدم و این نشون دهنده دقت و کنترل منه! مدیراجرایی هم نقش پلیس خوب را داشت و مدام به کارکنان تعریف و تمجید می کرد و اونها حسابی دور بر می داشتند!

خلاصه اینکه در شرکت های مالتی نشنال و در بحث رفتارسازمانی فهمیدم که راه های دیگری هم برای بازخورددادن وبازخوردگرفتن مثبت و منفی وجود داره که می تونن به جای بی انگیزه کردن افراد، باعث بهبود عملکرد خواهند شد.

دراین دوره سعی کردم با تکنیک های عملی و کاربردی و با بحث های گروهی و بازی نقش یا رول پلی مواردی رو مطرح کنم که واقعا برای محیط کار عملی باشند.

‌جهت کسب اطلاعات بیشتر از این دوره میتونید دایرکت بدید و یا با شماره 09304676960 تماس بگیرید.

hantoosh_boom_work's profile picture

مریم حنطوش زاده

مشاور و کوچ رفتار سازمانی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.