مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

سه دوره آموزشی در حوزه تجارت و مذاکره با شرکای خارجی دراتاق بازرگانی تهران

0 29

موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق بازرگانی تهران دو دوره آموزشی با عناوین «آموزش جامع صادرات» و «آموزش جامع واردات» و هم‌چنین یک کارگاه آموزشی با عنوان «اصول و فنون مذاکره» برگزار می کند.

 موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق بازرگانی تهران در تداوم برنامه‌های آموزشی خود حتی در دوران شیوع کرونا و رکود سخت اقتصادی، هم‌چنان با برنامه‌ریزی‌های هماهنگ به دنبال برپا کردن دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی کاربردی است که یا به صورت آنلاین و یا به صورت حضوری اما با اجرای سفت و سخت پروتکل‌های بهداشتی و اصول حفاظتی است.

در همین راستا دو دوره آموزشی جامع صادرات و واردات و یک کارگاه آموزشی در حوزه اصول و فنون مذاکره تازه‌ترین برنامه‌های آموزشی است که به تقویم آموزشی پاییز موسسه آموزش اتاق تهران افزوده شده است.

دوره آموزشی جامع صادرات

با برنامه‌ریزی صورت گرفته، دوره آموزشی جامع صادرات از 25 آبان ماه آغاز شده و طی 16 ساعت در 4 جلسه، در روزهای یکشنبه و دو‌شنبه از ساعت 16 تا 20 برگزار می‌شود. تدریس در این دوره آموزشی برعهده سیدمحمد واعظی است.

طراحی برنامه قدم به قدم صادرات، نحوه استفاده از ابزارهای تبلیغاتی در کشورهای مختلف، نحوه تهیه کاتالوگ جهت صادرات محصولات، نکات مهم در ثبت برند صادراتی و وارداتی، به دست آوردن اطلاعات در خصوص مشتریان بالقوه و بالفعل در بازار هدف،‌ شرکت و ارائه محصول در نمایشگاه‌های بین‌المللی با کمترین هزینه، نحوه استفاده از تسهیلات صادرات، صادرات به کشورهای همسایه، اعتبارسنجی شرکت‌های خارجی به خصوص شرکت‌های چینی،‌ تخصیص ارز از سامانه نیما، برندسازی یک محصول صادراتی،‌ کد تعرفه و کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۹، آشنایی با مناطق آزاد تجاری، شناخت کالاهایی که جهت واردات و صادرات نیاز به مجوزات خاص دارند، معرفی سازمان‌های ارائه‌دهنده مجوز واردات، معرفی اینکوترمز 2020 و تفاوت‌های آن با نسخه‌های قبلی، هزینه‌یابی جهت پروژه‌های صادراتی، نحوه استفاده از سایت‌های B2B و B2C و اسناد و نمونه قراردادهای صادرات و وارداتی جمله سرفصل‌های آموزشی این دوره است.

دوره آموزشی جامع واردات

موسسه آموزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در راستای برنامه‌های آموزشی خود برای فعالان اقتصادی به‌ویژه جوانان و افرادی که به تازگی کسب‌وکار خود را شروع کرده‌اند یک دوره آموزشی جامع واردات برگزار می‌کند.

این دوره از 23 آذر ماه آغاز شده و طی 16 ساعت در 4 جلسه، در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه از ساعت 16 تا 20 برگزار می‌شود. تدریس در این دوره آموزشی برعهده سیدمحمد واعظی است.

اعتبارسنجی شرکت‌های خارجی به خصوص شرکت‌های چینی، گردش اسناد در واردات، آشنایی با اعتبارات اسنادی ال‌سی در حد لزوم، آشنایی با کنوانسیون‌های حمل و نقل بین‌المللی و نحوه محاسبه هزینه حمل و نقل جهت واردات،‌ ثبت و سفارش کالا جهت واردات، چگونگی تخصیص ارز در واردات و اصول و فنون مذاکرات در تجارت از جمله سرفصل‌های آموزشی این دوره است.

کارگاه آموزشی آنلاین اصول و فنون مذاکره

موسسه آموزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در راستای برنامه‌های آموزشی خود برای فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار در یک همکاری با اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات یک کارگاه آموزشی به صورت آنلاین برگزار می‌کند که طی آن اصول و فنون مذاکره با شرکای خارجی و به طور خاص فعالان اقتصادی اماراتی آموزش داده می‌شود.

این کارگاه آموزشی روز ششم آذر ماه از ساعت 9 صبح تا 13 برپا می‌شود و طی آن محمدحسین غوثی به آموزش سرفصل‌های در نظر گرفته شده برای این کارگاه می‌پردازد.

تعریف مذاکره، انواع مذاکره درونی و بیرونی، اصل مطالبه محوربودن در مذاکره،‌ اصل قابل مذاکره بودن پدیده‌های تجاری،‌اصل بیان‌پذیری در مذاکره تجاری، اصل پروژه‌محور بودن هر فرآیند مذاکره تجاری از جمله سرفصل‌های آموزشی این دوره است.

علاقه‌مندان به حضور در این کارگاه آموزشی برای ثبت‌نام باید به سایت موسسه آموزش به آدرس edu.tccim.ir قسمت دوره‌های آموزشی (دوره‌های کوتاه‌مدت) مراجعه کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت،کلاس‌ها بر اساس تاریخ واریز وجه ثبت‌نام از سوی متقاضیان تشکیل خواهد شد. متقاضیان جهت دریافت اطلاعات بیشتر ‌می‌توانند با شماره تلفن‌های 88107732 و 88107723 تماس بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.