مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

گره‌گشایی دانشجویان از مشکلات کرونا با ایده‌های خلاقانه و نوآورانه

0 23

پویش دانشجویی بچه‌های کارآفرینی با هدف ارائه راه‌حل‌های نوین و کاربردی برای رفع مشکلات ناشی از پاندمی بیماری ویروس کرونا ٢٠١٩ (COVID-۱۹) و با هدایت و حمایت کمیته کارآفرینی المپیاد علمی دانشجویان گروه پزشکی راه‌اندازی شد.

عطااله پورعباسی، سرپرست مرکز ایده پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران و راهبر پویش روز یکشنبه در این مورد به خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: به لطف نیروی جوان، مجرب و فعال، تاکنون این پویش توانسته است اعتماد بسیاری را برای مطرح کردن ایده های نوآورانه جلب کند و آنان با تکیه بر دانش خود و هدایت و راهنمایی مشاورین، در راستای عملی کردن ایده اولیه گام برداشتند.

وی ادامه داد: شناسایی مشکلات ناشی از پاندمی بیماری ویروس کرونا ٢٠١٩، گردآوری ایده های نوآورانه دانشجویی در راستای حل این مشکلات با حفظ مالکیت معنوی، تلاش برای اتصال ایده پردازان با منتورها و مربیان راهنما، از جمله اهداف اصلی این پویش است.

سرپرست مرکز ایده پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم خاطر نشان کرد که این پویش موفق به جلب توجه و همکاری اساتید، دانشجویان و علاقه مندان سراسر کشور شده است.
پورعباسی بیان داشت: آماده سازی طرح های تجاری و پروژه های کارآفرینی براساس این ایده ها، جلب مشارکت سرمایه گذاری، رصد و پیگیری طرح ها و تولید محصول یا ارائه خدمات در جهت استفاده های فنی و اقتصادی از دیگر اهداف اصلی این پویش است.  

دبیر کمیته کارآفرینی المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی گفت: دانشجویان در قالب این پویش در تلاش هستند تا ایده های را برای حل مشکلاتی که پاندمی بیماری ویروس کرونا ٢٠١٩ برای صاحبان کسب و کارها، مشاغل و سازمان ها ایجاد شده یا پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک ایجاد شود، ارایه دهند.

وی با اشاره به اینکه اعضای اجرایی پویش دانشجویی بچه های کارآفرینی مجموعه ای از افراد متخصص، جوان و خلاق هستند که برای رفع مشکلات کرونا گام برمی دارند، گفت: تشکیل کمیته اجرایی متشکل از دانشجویان علوم پزشکی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، جلب مشارکت تعدادی از اعضای هیأت علمی با سابقه فعالیت های نوآورانه و فناورانه به عنوان مشاور و منتور و همچنین آغاز مکاتبات برای جلب حمایت سازمان ها و نهادهای دولتی و غیردولتی و سازماندهی گروه های هدایتگری در شبکه اجتماعی با محوریت شبکه TritApp به عنوان یک بستر نوآورانه و فناورانه داخلی از جمله اقدامات در راستای تحقق اهداف این پویش است.

وی، جلب بیش از ۸۰ دانشجویان کشور و ثبت حدود ۱۵ ایده نوآورانه، راه اندازی پایگاه اینترنتی پویش به آدرس www.bakarafarini.ir و آغاز توانمندسازی دانشجویان علاقه مند به حوز کارآفرینی در قالب آموزش های تحت شبکه را از دیگر اقدامات در راستای تحقق اهداف این پویش اعلام کرد و گفت: هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی مجازی برای تدوین و ارائه پودمان های «مقدمات کسب و کار دانش بنیان» و «مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان در شرایط عدم قطعیت» انجام شده است.

پورعباسی افزود: این پویش با حمایت و هدایت حامیان، جنبش قابل توجهی را در بدنه دانشجویی کشور برای کمک به حل مشکلات اجتماعی ناشی از کرونا در کشور ایجاد کرده است و از این مجرا به نظر می رسد نقش ارزشمندی را در ارتقای مسئولیت پذیری اجتماعی دانشجویان ایفا می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.