مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

کرونا کاسبی ما را کساد نکرد

0 24

مدرس سوزن دوزی با اشاره به این که باید برای ادامه یافتن فعالیت‌های هنری انعطاف داشت، گفت: در دوره شیوع کرونا که بسیاری دچار کسادی فعالیت شدند، کسب‌وکار ما رشد کرد.

همواره کارشناسان و فعلان حوزه صنایع دستی  انتقادهای بسیاری درباره عملکرد مسئولان بخش صنایع دستی مطرح می‌کنند که شاید بسیاری از آنها درست و به حق است؛ اما همه اهل گله و انتقاد نیستند، مثل مژگان خوشبخت که بیش از ۲۰ سال است در هنر سوزن دوزی فعال است. او می‌گوید فردی واقعا هنرمند است که بتواند با تغییر شرایط کنار بیاید و در شیوه کارش انعطاف داشته باشد. در این شرایط است که فرد می‌تواند در شرایط بداقتصادی و حتی تغییر سلیقه بازار، به کارش ادامه دهد.

به گزارش مدیرنامه مژگان خوشبخت در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به این که در دوره شیوع کرونا، کارکنان بسیاری از مشاغل دچار مشکل شدند، گفت: خانه نشینی بسیاری را، علاقمند آموزش به سوزن دوزی کرد. در روزهایی که همه مشکل دارند خدا را شکر ما وضعیت خوبی داریم.

وی با اشاره به افزایش قیمت دلار که به افزایش بهای مواد اولیه حرفه او مثل سرمه منجر شده است،‌گفت: سرمه از هند وارد می‌شود که در این مدت نیز قیمتش افزایش پیدا کرده است ولی این تاثیر چندانی برای ما نداشته است.

خوشبخت اضافه کرد: این روزها شاهد هستیم بسیاری از بانوان بخصوص آنهایی که مسن هستند علاقمند انجام فعالیت‌های هنری بخصوص کار با دست هستند که ذهنشان را نیز درگیر بکند. سورن دوزی نیز یکی از آنها می‌تواند، باشد. این شکل از فعالیت ‌ها می‌توانند از افسردگی و زوال مغز جلوگیری کند.

این هنرمند سوزن دوز افزود: نباید فقط از شرایط اقتصادی و بازار کار ایراد گرفت؛ برای ادامه فعالیت و در اختیار گرفتن بازار این حوزه تغییراتی ایجاد کردیم. به عنوان مثال از دیگر پارچه ها به جز ترمه برای کار سوزن دوزی استفاده می‌کنیم. چون ترمه گران است و بسیاری از افراد توانایی خرید آن را ندارند به این منظور از دیگر پارچه ها همچنون مخمل و ساتن استفاده می ‌کنیم تا همه بتوانند آموزش ببینند و در این حوزه فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: به دلیل شرایط بد اقتصادی و تغییر سلیقه مردم تغییراتی را در سوزن دوزی‌هایم انجام دادم، در این روزها دیگر شاید همه علاقمند داشتن بقچه‌های ترمه با سرمه دوزی شلوغ نباشند اما می‌توان با اعمال تغییراتی در کار، بازار را در دست داشت.

این مدرس سوزن دوزی در ادامه گفت: سوزن دوزی بر روی کیف و یا پیکسل سلیقه‌ این روزها مردم است. با داشتن انعطاف در انجام فعالیت‌های هنری می‌توان در هر دوره‌ای تقاضا داشت. موضوع مهم این است که باید سلیقه بازار را رصد کرد و در صورت نیاز تغییراتی را بروی کارها انجام داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.