مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

کرونا شمار بیکاران در آمریکا و اروپا را افزایش داد

0 18

با شیوع بیماری کرونا که تاکنون هزاران نفر را به کام مرگ کشانده است، اقتصادهای جهانی با بحران‌های فراوانی از جمله افزایش شمار بیکاران روبرو شده‌اند.

یکی از کشورهایی که اقتصادش به سبب کرونا با بیشترین آسیب روبرو شد، آمریکاست.

به نوشته دیلی میل، جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد با افزایش شمار مبتلایان به بیماری کرونا در آمریکا میزان تقاضا برای بهره‌مندی از مزایای بیکاری در آمریکا رو به افزایش گذاشته و پیش‌بینی شده است تا پایان ماه جاری میلادی حدود ۵۰ میلیون نفر در این کشور شغل خود را از دست بدهند.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، ۱۷ هفته است که در آمریکا هر هفته بیش از یک میلیون نفر به علت ویروس کرونا بیکار می‌شوند و در هفته گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور درخواست دریافت بیمه بیکاری کردند.

براساس گزارش وزارت کار آمریکا، نزدیک به ۱۷.۴ میلیون کارگر در این کشور درخواست دریافت بیمه بیکاری داشته و علاوه بر این بیش از ۱۴.۳ میلیون نفر دیگر نیز درخواست دریافت بیمه بیکاری کرونا از دولت آمریکا کرده‌اند.

طبق آمارهای کنونی وزارت کار آمریکا، مجموع بیکاران کنونی این کشور به ۳۲ میلیون نفر رسیده است.

کمیسیون اروپا نیز در گزارشی که به تازگی منتشر کرده، تخمین زده است که اقتصاد این حوزه امسال ۸.۷ درصد از قدرت خود را بر اثر بحران کرونا از دست خواهد داد.

این کمیسیون بهار گذشته پیش‌بینی کرده بود که بحران کرونا، ۷.۷ درصد به اقتصاد حوزه اروپایی زیان وارد خواهد کرد.

به باور کارشناسان، بحران شیوع ویروس کرونا و پیامدهای اقتصادی و اجتماعی آن در اتحادیه اروپا، شکاف‌های ناشی از بحران‌های پیشین این اتحادیه را عمیق‌تر کرده و چشم‌انداز موجودیت این نهاد اروپایی را در هاله‌ای از ابهام فرو برده است.

پیش از این تصور می‌شد که اتحادیه اروپا در موضوع «برگزیت» با بزرگترین بحران موجودیت خود روبرو شده، اما شیوع ناگهانی بیماری همه گیر کرونا با بر هم زدن معادلات، اتحادیه اروپا را با بحران‌های متعددی روبه رو کرده است که هنوز میزان وخامت آن‌ها قابل ارزیابی نیست.

اگرچه هنوز نمی‌توان عملکرد این اتحادیه را در مقابله با بحران‌های پیش رو مورد ارزیابی دقیق قرار داد؛ اما به نظر می‌رسد تامل در بحران‌های پیشین اتحادیه، همچون بحران بدهی اروپا (بحران یورو یا بحران بدهی مستقل اروپا)  و بحران «حاکمیت قانون» تا حدودی بتواند رهنمون ساز باشد.

بر اساس این گزارش، روند عبور از محدودیت‌های قرنطینه در قیاس با آنچه در ابتدای شیوع کرونا پیش‌بینی می‌شد آهنگ آهسته‌تری را طی کرده و بدین ترتیب تاثیر آن بر فعالیت‌های اقتصادی سال ۲۰۲۰ فراتر از حدی است که تخمین زده شده بود.

تارنمای خبری «وردمترز دات اینفو»  (worldometers.info) شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان را (تا لحظه مخابره این خبر) به بیش از  ۱۴میلیون و ۱۹۴ هزار و ۱۳۹ نفر اعلام کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.