مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

کدمدرسی 30 درصد از اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی باطل شد

0 21

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در ارزیابی‌های صورت پذیرفته که البته هنوز تمام نشده است، به طور میانگین 25 تا 30 درصد از مدرسین این دانشگاه صلاحیت‌های لازم را کسب نکردند و کد مدرسی آنها باطل شد.

کدمدرسی 30 درصد از اساتید دانشگاه جامع علمی کاربردی باطل شد

محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری فارس با بیان اینکه مدرسان این دانشگاه در گذشته بدون طی فرآیندهای جذب و گزینش انتخاب می‌شدند و کد مدرسی دریافت می‌کردند، گفت: گزینش اساتید ضابطه‌ای نداشت، درخواستی می‌آمد و تایید می‌شد که تعدادی از این تاییدها بر اساس رابطه بود.

وی گفت: یک زمانی تعداد مدرسان دانشگاه جامع علمی کاربردی تا 80 هزار نفر هم می‌رسید. غالب این افراد هم فاقد صلاحیت‌های مهارتی بودند. برخی از آنها صفر کیلومتر بودند و یک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه نظری داشتند و با همان درخواست مدرسی می‌کردند و کد مدرسی به آنها تعلق می‌گرفت.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در فرآیندی قبلا برخی از مدرسین این دانشگاه حذف شدند، گفت: افرادی که مدت طولانی برای تدریس نیامده بودند رفته رفته حذف شدند، در سال 95  دانشگاه جامع علمی کاربردی حدود 50 هزار نفر مدرس داشت که از این تعداد شاید چیزی کمتر از 8 هزار نفر آنها در اوایل مورد ارزیابی قرار گرفته بودند و مابقی آنها فاقد ارزیابی بودند. طبق قانون، مدرسین دانشگاه‌ها اعم از اعضای هیأت علمی رسمی و غیررسمی باید شرایط علمی و عمومی را احراز کنند و در صورت داشتن آن شرایط می‌توانند در آموزش عالی تدریس کنند که آنها این شرایط را نداشتند.

وی با بیان اینکه از سال 95 ورودی مدرسان با روش قبلی قطع شد، خاطرنشان کرد: از اوایل سال 95 حتی یک نفر مدرس هم نداشتیم که با رویه قبل به کار گرفته شده باشد، آن رویه قطع شد و فرآیند جذب برقرار شد و آئین‌نامه‌ای به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

به گفته امید، برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه جامع علمی کاربردی سال 95 فراخوانی ارایه شد مبنی بر اینکه هر کس متقاضی تدریس در این دانشگاه است در این فراخوان شرکت کند،  حدوداً 9 هزار نفر نیاز داشتیم. چیزی نزدیک به 46 هزار نفر داوطلب شدند، این تعداد به غیر از استان تهران که آزمون‌ هم داشت در استان‌های دیگر مستقیماً در کارگروه‌های بررسی صلاحیت‌های علمی مورد بررسی قرار گرفتند.در نهایت از 46 هزار نفر در کشور که متقاضی بودند 8 هزار نفر انتخاب شدند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه از سال 96 تمام مدرسان این دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند، گفت: تقریباً حدود 50 هزار نفر مدرس در سراسر کشور به غیر از استان تهران مورد ارزیابی قرار گرفتند، البته این کار هنوز تمام نشده است. تک تک  مدرسین به هیأت‌های اجرایی جذب دعوت شدند، در کمیته‌های قانونی سه یا پنج نفره با آنها مصاحبه شد و سوابق آنها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه به طور میانگین 25 تا 30 درصد از مدرسین دانشگاه جامع علمی کاربردی صلاحیت‌های لازم برای ادامه همکاری با این دانشگاه را کسب نکردند و کد مدرسی آنها باطل شد، گفت: تقریباً منهای تهران که هنوز ارزیابی نشده است، چیزی حدود 10 هزار نفر صلاحیت‌های لازم را نداشتند که این عدد بزرگی است. در بعضی از استان‌ها کد مدرسی 50 درصد از اساتید باطل شد، این مدرسان دو دسته هستند، بعضی از آنها خودشان برای مصاحبه نیامدند یا اینکه نمی‌خواستند مورد ارزیابی قرار بگیرند یا مطمئن بودند که نتیجه مثبت نیست، یا اینکه دیگر نمی‌خواستند ادامه همکاری بدهند. بخشی دیگر هم در مصاحبه پذیرفته نشدند.

امید خاطرنشان کرد: الان ما می‌توانیم با جرأت بگوییم که مدرسین دانشگاه جامع علمی کاربردی که از نیم‌سال جدید شروع به همکاری با ما می‌کنند یا در فرآیند جذب دانشگاه مورد پذیرش قرار گرفته‌اند یا افرادی هستند که از قبل با ما همکاری داشتند و مورد بازنگری و ارزیابی مجدد قرار گرفتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.