مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

نصب ۲۵ هزار پورت VDSL در تهران

0 20

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از نصب ۲۵ هزار پورت اینترنت VDSL در شهر تهران و ۶ هزار پورت در قم به‌عنوان نسل جدید اینترنت خانگی به جای سرویس ADSL خبر داد. یکی از راه‌های افزایش سرعت اینترنت خانگی، جایگزینی VDSL به جای ADSL است.

با این جایگزینی، ‌بدون اینکه تجهیزات مشترک عوض شود، می‌توان تجهیزات را با استفاده از فیبر نوری به نزدیک کاربران برد و پس از آن روی همان سیم مسی است، اما با این کار فاصله کاربر تا مرکز مخابراتی به ۳۰۰ متر کاهش پیدا می‌کند و می‌توان سرعت را تا ۷۰ مگابیت افزایش داد.

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم بارها به این موضوع اشاره کرده و چندی پیش هم از چهار برابر شدن سرعت اینترنت خانگی با این جایگزینی خبر داد. او همچنین از آغاز فرآیند جایگزینی ADSL با VDSL خبر داد و اعلام کرد روزانه ۱۰ هزار مشترک در شرکت‌های مخابرات و شاتل در شهرها به VDSL ارتقا پیدا می‌کنند.

نصب 31 هزار پورت

در این راستا مجید صدری از نصب ۲۵ هزار پورت اینترنت VDSL در شهر تهران و ۶هزار پورت اینترنت VDSL در قم به‌عنوان نسل جدید اینترنت خانگی به جای سرویس ADSL خبر داد و گفت: مشتریان برای ثبت تقاضای تغییر تکنولوژی سرویس اینترنت خود از ADSL به VDSL به منظور بهره‌مندی از سرعت بیشتر حداقل (تا چهار برابر) به صفحه کاربری خود به آدرس adsl.tci.ir و نشانی اینترنتی www.tci.ir/ vdslreq مراجعه و تقاضای خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به اجرای دستور وزیر ارتباطات در این مورد اظهار کرد: با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، فرآیند نصب تجهیزات با سرعت مطلوبی در حال انجام است. بخشی از مشترکان اینترنت پرسرعت شهر تهران و قم دارای VDSL با سرعت حداقل چهار برابری شده‌اند و مابقی متقاضیان نیز در روزهای آینده صورت می‌پذیرد و مابقی پورت‌های ADSL نیز به VDSL تبدیل می‌شوند.

ثبت نام غیر حضوری

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همچنین با بیان اینکه با توجه به شرایط خاص کشور به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همه مراحل به‌صورت غیرحضوری انجام می‌شود، گفت: مشتریان لازم است برای ثبت‌نام از درگاه‌ها، نام کاربری و رمز عبور پنل از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۵*۲*۲۰۲۰* دریافت کنند و از مشتریان عزیز درخواست می‌شود به‌هیچ عنوان به مراکز حضوری مراجعه نکنند.

صدری با تاکید بر تسهیل شرایط دورکاری کارمندان، آموزش مجازی دانش‌آموزان و دانشجویان گفت: با توجه به ایجاد این ظرفیت، متقاضیان می‌توانند فعالیت‌های اینترنتی خود را با کیفیت مناسب صورت دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.