مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

فستیوال نوآوری‌ از پساب تا آب برگزار شد

فستیوال از پساب تا آب
0 28

فستیوال «نوآوری‌ از پساب تا آب» توسط شبکه فن‌بازار ملی ایران (پارک فناوری پردیس) و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، در محل ساختمان شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد.

فستیوال «نوآوری‌ از پساب تا آب» توسط شبکه فن‌بازار ملی ایران (پارک فناوری پردیس) و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی، در محل ساختمان شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، این فستیوال پانزدهمین فستیوال عرضه نوآوری بوده که طی فراخوانی در زمستان سال گذشته، بیش از ۱۰۰ طرح به دبیرخانه مربوطه ارسال شده و پس از دو مرحله ارزیابی، در نهایت هشت طرح به عنوان طرح­های منتخب انتخاب شده­اند.

این طرح­ها و اختراعات در روز برگزاری فستیوال به مخاطبان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی و زمینه تعامل بین طرفین با برگزاری جلسات دوجانبه (B2B) در محل صندوق نوآوری و شکوفایی فراهم ‌شد.

محورهای اصلی این فستیوال شامل، راهکارهای تصفیه و شیرین‌سازی آب، فناوری‌های نوین در راستای استفاده مجدد از پساب و رفع چالش‌های زیست‌محیطی پساب است.

از مزایای این فستیوال برای نوآوران و صاحبان نوآوری و فناوری می­توان به  امکان تجاری‌سازی نوآوری از طریق سرمایه‌گذاری مشترک، اعطای لیسانس و یا فروش مالکیت نوآوری، امکان رشد و توسعه تولید و بازار از طریق ایجاد همکاری مشترک و استفاده از توانمندی سرمایه‌گذاران و صنعتگران، وجود تسهیلات برای تکمیل مستندات جهت ارائه به سرمایه‌گذاران و… اشاره کرد.

فستیوال نوآوری از پساب تا آب برای سرمایه‌گذاران و صنعتگران نیز مزایایی مانند، استفاده از نوآوری‌های بازار برای رفع مشکلات موجود در صنعت، امکان انتخاب از میان نوآوری‌های مختلف برای کاهش ریسک هزینه تحقیق و توسعه، رصد فرصت‌های سرمایه­گذاری در فناوری‌های موجود در حوزه استراتژیک آب و… دارد.

علاوه بر این در این فستیوال، مرکز پژوهش و فناوری علم و توسعه دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان بازوی علمی حضور داشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت­هایی که در این فستیوال به توافق رسیده­اند نیز حمایت‌های مادی و معنوی خواهد کرد.

در همین راستا فستیوال «نوآوری‌ از پساب تا آب» امروز با حضور سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی و خارجی صنایع مختلف مربوط به حوزه آب و پساب و با هدف تجاری‌سازی نوآوری‌ها در حوزه آب و پساب تشکیل شد.

در این فستیوال، مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در سخنانی گفت: خدمات صندوق به شرکت‌های دانش بنیان و فناور بر اساس عمر شرکت­ها متفاوت است که از جمله این خدمات می‌توان به سرمایه­گذاری، مشاوره و عارضه­یابی، آموزش، ضمانت­نامه، خدمات بلاعوض توانمندسازی و.. اشاره کرد.

وی صندوق­های پژوهش و فناوری را نهاد همکار صندوق نوآوری و شکوفایی خواند و افزود: بر اساس رویکرد مدیریت جدید صندوق، تاکنون با ۱۸ صندوق پژوهش و فناوری همکاری خود را آغاز کرده­ایم؛ در این رابطه صندوق نوآوری و شکوفایی ۲۶۹ میلیارد تومان تسهیلات و ۹۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری به صندوق­های پژوهش و فناوری اختصاص داده است.

شاوردی با اشاره به رویکردهای صندوق در حوزه آب عنوان کرد: از آنجا که این حوزه یکی از چالش­های اصلی کشور است، جزو طرح­های اولویت دار صندوق نیز قرار گرفته است. در این بخش ما دو بحث را مورد توجه قرار داده ایم، یکی مسئله فناوری و نوآوری در بخش کشاورزی و دیگری بازگرداندن آب­های استفاده شده به چرخه آب؛ که در این زمینه برای حمایت از شرکت­های دانش بنیان فعال بسته­ های مختلفی در نظر گرفته ایم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.