مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

شرکت داروسازی گیلیاد در ۱۲۷ کشور داروی کرونا تولید می‌کند

0 18

شرکت داروسازی “گیلیاد ساینس” آمریکا به توافقی با پنج شرکت سازنده داروهای ژنریک دست یافت که بر اساس آن مجوز ساخت داروی ضد ویروس “رمدزیویر” ( remdesivir ) در ۱۲۷ کشور جهان را به این شرکتها اعطا کرد.

به گزارش روز چهارشنبه شبکه خبری سی ان بی‌سی، شرکت گیلیاد اعلام کرد” شرکتهای داروسازی “مایلان”، “سیپلا”، “فروسونز”، “هیترو لبز” و “جوبیلانت لایف ساینس” بر اساس این توافق اقدام به تولید این دارو برای توزیع در کشورهای فقیر و با درآمد پایین و همچنین چند کشور با درآمد بالای مواجه با مشکلات درمانی در بحبوحه شیوع کرونا، میکنند. 

این قرارداد معاف از پرداخت حق امتیاز به شرکت آمریکایی است تا زمانی که سازمان بهداشت جهانی اعلام کند که کووید-۱۹ دیگر یک بحران بهداشتی جهانی نیست یا تا زمانی که محصول دارویی دیگر بجز داروی رمدزیویر یا واکسنی برای درمان یا پیشگیری از کرونا مورد تایید قرار گیرد. 

اداره غذا و داروی آمریکا روز اول ماه می‌مجوز اضطراری برای استفاده از این داروی تولیدی شرکت گیلیاد برای درمان کووید-۱۹ صادر کرد. این داروی داخل وریدی به کوتاه کردن دوره درمان برخی از بیماران بستری شده کرونایی کمک کرده است. تا زمانی که داروی تایید شده دیگری تولید نشود، پزشکان احتمالا استفاده از این دارو را برای درمان کرونا مد نظر دارند. 

“دانیل اودی” مدیر اجرایی گیلیاد پیشتر در ماه جاری به سی ان بی‌سی گفت که این شرکت در حال کار برای توسعه دادن زنجیره تامین این دارو پس از آموختن از شیوع‌های جدی دیگر مانند آنفلوآنزا است. 

این شرکت اعلام کرده که انتظار دارد تا پایان ماه جاری بیش از ۱۴۰ هزار و تا پایان سال جاری یک میلیون واحد از این دارو را تولید کند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.