مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

بیزینس نالج،پل ارتباطی میان کارآفرینان و کسب و کارها

0 42

کسب و کار یک علم است و اینکه شما از چم و خم کار اطلاع داشته باشید مهم‌ترین قدم در موفقیت یک کسب و کار است. مدیران موفق کسانی هستند که در درجه‌ اول با دنیای کسب و کار آشنا باشند و از ابتدا کسب و کارشان را به صورت هدفمند مدیریت کنند. اما خود این مسئله اولین دغدغه و سوال کارآفرینان است. هدف بیزینس نالج پاسخگویی و رفع دغدغه های کارآفرینان است. در ادامه با مهدی سالاری، بنیان گذار بیزینس نالج هم کلام شدیم تا ما را با این کسب و کار بیشتر آشنا کند:

در ابتدا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید که داستان بیزینس نالج از کجا شروع شد؟

بنده محمدمهدی سالاری متولد ۱۳۶۷ و فارغ التحصیل رشته MBA هستم. بیزینس نالج در سال ۱۳۹۴ با هدف رشد و توسعه دانش کسب و کار و فرهنگ کارآفرینی در حوزه استارتاپی فعالیت خودش را آغاز کرد.

رسالت بیزینس نالج در وهله اول حذف شکاف میان کسب و کارها و کارآفرینان با شیوه های آموزشی صحیح بود و تا به امروز به صورت مداوم در این زمینه فعالیت دارد.

در حال حاضر بیزینس نالج چه خدماتی ارایه میدهد؟

در حال حاضر بیزینس نالج خدمات متنوعی را به تمامی اجزای اکوسیستم مثل استارتاپ ها، شتابدهنده ها و سرمایه گذاران ارایه میدهد. این خدمات بصورت تخصصی و شامل تولید و انتشار محتوای تخصصی بصورت صوتی و تصویری، پوشش اخبار فضای استارتاپی، تحلیل گزارشات بین المللی، تحقیقات بازار و  بررسی حوزه های سرمایه گذاری، خدمات ارزیابی موشکافانه، تدوین و ارزیابی بیزینس پلن و مارکتینگ پلن، خدمات مشاوره و منتورینگ و مشاوره جذب سرمایه به استارتاپ ها میباشد.

الان تیم بیزینس نالج چند نفر است؟

هسته اصلی تیم ما ۵ نفر است که با تخصص های مختلف، مکمل همدیگر هستیم اما با توجه به مدل کسب و کار بیزینس نالج، ما با افراد زیادی از جمله منتورهای مطرح اکوسیستم کارآفرینی ایران نیز همکاری داریم.

فعالیت در شبکه اجتماعی چقدر برای بیزینس نالج موفقیت آمیز بود؟

شروع فعالیت بیزینس نالج از پیامرسان تلگرام بود. به نحوی مطالب مرتبط با حوزه کارافرینی در کانال تلگرام قرار میگرفت و همچنین از طریق تلگرام مشاوره های انلاین به کسب و کارها انجام میشد اما با گذشت زمان و توسعه فعالیت ها، وارد سایر شبکه های اجتماعی شدیم و معتقدیم که شبکه های اجتماعی سکوی پرش و ابزار رشد ما در بیزینس نالج بود.

در حال حاضر ما در شبکه های اجتماعی، وب سایت و اپلیکیشن بیزینس نالج که در کافه بازار و سیب اپ قابل دسترس است، بصورت پیوسته با مخاطبان خود در ارتباط هستیم.

از نظر نیاز محتوایی چه تفاوتی بین شبکه اجتماعی و وب‌سایت وجود دارد؟

نیاز محتوایی حتی در شبکه های اجتماعی نیز باهم متفاوت است چون هدف و مخاطب هر شبکه اجتماعی متفاوت است. مخاطب در شبکه اجتماعی حوصله محتوای طولانی، پیچیده و اکادمیک را ندارد و به دنبال محتوایی است که در کمترین زمان، به زبان ساده و مستقیم مطلب کاربردی و قابل استفاده را دریافت کند. اما به دلیل اینکه در حال حاضر فعالیت ها در این حوزه بسیار زیاد شده است لذا مخاطبان با وسواس و دقت بیشتری مطالب را بررسی میکنند.

بیزینس نالج، پل ارتباطی میان کارآفرینان و کسب و کارها

اما این موضوع در وبسایت کمی متفاوت است. در وب سایت مخاطب حوصله بیشتری به خرج میدهد زیرا هدف متفاوتی دارد و لذا محتوای وبسایت طولانی تر و با جزییات بیشتر ارایه میشود و مخاطبان نیز با هدف مشخص به وب سایت مراجعه میکنند و لذا استراتژی محتوا در شبکه های اجتماعی و وب سایت نیز باهم کمی تفاوت دارد.

استراتژی بیزینس نالج تا به حال چه بوده و چه برنامه‌ای برای آینده دارید.

ما همچنان بر رعایت أصول خود که در ابتدا در بیزینس نالج در نظر گرفته ایم پایبند هستیم و استراتژی رشد بیزینس نالج را کاملا شفاف تعیین کرده ایم و بر همین اساس برنامه ها و اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت این مجموعه تدوین شده است.

با توجه به اعتقاد بیزینس نالج بر ایجاد هم افزایی با سایر ارکان اکوسیستم، به دنبال همکاری های مشترک با سایر مجموعه و بازیگران اکوسیستم هستیم و در حال حاضر تفاهم نامه همکاری مشترک با چند مجموعه دیگر انجام شده و همچنین با برخی از دانشگاه ها، مراکز رشد، شتابدهنده ها و صندوق های سرمایه گذاری در کشور نیز در تعامل هستیم و معتقدیم رشد و توسعه اکوسیستم کارافرینی ایران محقق نخواهد شد مگر با ایجاد هم افزایی میان تمامی ارکان این اکوسیستم لذا به دنبال همکاری های مشترک با تمامی فعالان این حوزه هستیم.

برنامه های آتی و توسعه ای این مجموعه چیست؟

مجموعه بیزینس نالج از ابتدای فعالیت خود تا به امروز با سرمایه شخصی اداره شده و به مرور برنامه های توسعه ای را اجرایی کرده است اما در حال حاضر به منظور افزایش سرعت رشد و اجرایی کردن پلن های توسعه خود به دنبال جذب سرمایه است. برنامه های توسعه ای و پلن های بعدی این مجموعه شامل راه اندازی مرکز منتورینگ آنلاین در حوزه استارتاپی، ایجاد پلتفرم محتوای تخصصی حوزه کارافرینی و استارتاپی، راه اندازی تلویزیون اینترنتی محتوای کارافرینی و راه اندازی اکادمی تخصصی استارتاپ مارکتینگ است که این برنامه ها برای پیاده سازی، نیازمند حمایت و همکاری سایر فعالین این اکوسیستم خواهد بود.

چه توصیه ای به استارتاپ های نوپا دارید؟

ما در این سالها با چالش های زیادی روبرو بودیم و عبور از این موانع در کنار همه سختی ها، تجربیات گرانبهایی را برای ما به دنبال داشت. فعالیت در چنین فضاهایی نیازمند پشتکار و عزم راسخ است به نحوی که در میان راه بسیاری از افراد منصرف میشند و لذا موفق کسی است که در مواجهه با مشکلات بجای تسلیم شدن، به دنبال راه حل برای حل مشکل باشد.

یکی دیگر از نکات قابل تامل این است که در ابتدای راه، انتظارات مالی خیلی بالایی نداشته باشید و در صورتی که به این موضوع توجه نکنید در همان ابتدای کار دچار یاس و ناامیدی میشوید. شما باید به کاری که میکنید هم علاقه داشته باشید و هم به موفقیت آن اعتقاد داشته باشید. در چنین شرایطی به مرور پول نیز به سمت شما میآید. همچنین باید توجه داشت که هم افزایی سرعت موفقیت شما را به شدت افزایش خواهد داد و این نکته در فضای حرفه ای بسیار رایج است اما این موضوع متاسفانه هنوز در ایران مورد توجه قرار نمیگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.