مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

بزرگترین بحران اقتصادی استرالیا در ۱۰۰ سال اخیر

0 23

استرالیا با توجه به گستردگی روابط تجاری خود با چین، یکی از موفق ترین کشورها در مهار شیوع کرونا در جهان محسوب می شود اما به نظر می رسد که در بعد اقتصادی، اوضاع متفاوت خواهد بود و شیوع این ویروس مرگبار، اقتصاد استرالیا را با بدترین شرایط خود در طول یک قرن اخیر مواجه خواهد کرد.

به گزارش مدیرنامه به نقل از ایسنا با توجه با وابستگی بالای استرالیا به تجارت خارجی، انتظار می رود فعالیت های اقتصادی بسیاری از واحدهای تولیدی، تحت تاثیر کمبود مواد اولیه تا ماه ها با اخلال مواجه باشد و اکنون بانک مرکزی استرالیا بیش از هر زمان دیگری در تاریخ معاصر این کشور وظیفه حمایت از واحدهای مختلف اقتصادی را بر عهده دارد.

بلومبرگ پیش بینی کرده است اقتصاد استرالیا امسال ۹ درصد کوچک تر شود و روند احیای تدریجی اقتصاد تا پیش از سه ماهه چهارم امسال آغاز نشود. با این حال رشد سال‌آینده از برآورد قبلی بیشتر خواهد بود و احتمالا به جای ۱.۶ درصد، رقم ۲.۵ درصد را به ثبت خواهد رساند.

در خصوص بازار کار نیز به نظر می رسد که کرونا بهای سنگینی برای شاغلین استرالیایی خواهد داشت و احتمال رسیدن نرخ بیکاری به سطوح دورقمی دور از ذهن نیست. هم چنین زمان بر بودن احیای شرکت های بزرگ باعث خواهد شد تا تقاضا برای استخدام نیروی جدید دست کم تا اینده ای نزدیک محتمل نباشد و این مساله باعث کاهش زیادی در مخارج مصرفی و تقاضا در این کشور طی سال جاری خواهد داشت.

دولت استرالیا هم چنین به دلیل نگرانی از در اختیار گرفتن سهام شرکت های بزرگ یا فعال در حوزه های حساس این کشور توسط اتباع خارجی به دلیل پایین بودن قیمت سهام در این روزها، تصمیم گرفته است محدودیت های گسترده ای علیه سرمایه گذاری خارجی در این کشور وضع کند که اگر چه از نظر امنیتی قابل درک است اما دارای پیامدهای اقتصادی و مالی زیادی خواهد بود.

پیش از این نیز رئیس بانک مرکزی استرالیا از احتمال کوچک شدن ۱۰ درصدی اقتصاد این کشور در نیمه نخست امسال بر اثر شیوع کرونا خبر داده بود. به گفته فیلیپ لووه، این احتمال وجود دارد که نرخ بیکاری نیز برای نخستین بار در یک دهه اخیر دو رقمی شده و به بالای ۱۰ درصد برسد.

اقتصاد نیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.