مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

انگلیس و احتمال نابودی ۳۰ هزار شغل در بحران کرونا[بلومبرگ]

0 19

صنعت نفت و گاز انگلیس در بحبوحه پاندمی ویروس کرونا که باعث افت قیمتهای انرژی و سرمایه گذاری شده، ممکن است در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده حداکثر ۳۰ هزار شغل را از دست دهد.

به گزارش بلومبرگ؛ انجمن نفت و گاز انگلیس در گزارشی اعلام کرد که چنین دورنمایی در مقایسه با تصویری که تا دو ماه پیش قبل از هجوم پاندمی ویروس کرونا از رشد پایدار وجود داشت، تیره و تار است.

تقاضای جهانی برای نفت در بحبوحه شیوع پاندمی ویروس کرونا و قرنطینه کشورهای متعدد جهان برای مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹ که مصرف سوختهای حمل و نقل را به شدت کاهش داده و فعالیت اقتصادی را فلج کرده، افت کم سابقه ای را تجربه کرده است.

قیمت نفت برنت که شاخص بازار جهانی است، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۷۰ درصد نزول کرده است و قیمت گاز طبیعی انگلیس هم به پایینترین رکورد خود رسیده است. فروپاشی قیمتها سودآوری اپراتورهای نفت و گاز انگلیس را در فشار بیشتری قرار داده است.

طبق برآورد انجمن نفت و گاز انگلیس، درآمد تولید از فلات قاره انگلیس بر مبنای قیمت ۴۰ دلار هر بشکه نفت برنت، امسال به ۱۵ میلیارد پوند معادل ۱۸.۷ میلیارد دلار کاهش پیدا خواهد کرد. این رقم در مقایسه با ۲۴.۵ میلیارد پوند در سال ۲۰۱۹ و ۲۸ میلیارد پوند در سال ۲۰۱۸ کاهش چشمگیری نشان می دهد. 

با این حال اگر میانگین امسال قیمت هر بشکه نفت برنت ۳۵ دلار باشد، در این صورت وضعیت این بخش وخمیتر خواهد شد. میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون حدود ۴۶ دلار بوده است.

انجمن نفت و گاز انگلیس پیش بینی کرده که حفاری نفت و گاز انگلیس در سال ۲۰۲۰ بیش از یک سوم کاهش پیدا کرده و به رکورد پایینی نزول خواهد کرد که آخرین بار در سال ۲۰۱۶ به دلیل ریزش قیمتهای نفت مشاهده شده بود. 

سال گذشته ۱۴۱ حلقه چاه نفت و گاز حفاری شد و اگر قیمت هر بشکه نفت برنت در سال ۲۰۲۰ بین ۶۰ تا ۶۵ دلار بود، سطح مشابهی برای امسال پیش بینی می شد.

اقتصادنیوز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.