مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

اعطای جایزه فناوری مصطفی (ص) به ۵ دانشمند مسلمان

0 10

رئیس کارگروه علمی جایزه فناوری مصطفی (ص) طی نشستی خبری گفت: برای سومین دوره اعطای جایزه مصطفی (ص) به ۲۰۲ نهاد و ۵۱۲ دانشمند برجسته در ۵۲ کشور فراخوان اعلام کردیم.

دکتر حسن ظهور افزود: کل آثار ارسال شده به دبیرخانه جایزه مصطفی (ص) ۱۶۴۹ اثر بوده که از این تعداد ۱۹۹ اثر مربوط به فناوری اطلاعات، ۶۱۴ اثر مربوط به زیستی و پزشکی، ۱۷۲ اثر مربوط به نانو و ۶۱۴ اثر مربوط به کلیه زمینه ها بوده است. ظهور ادامه داد: در حوزه فناوری اطلاعات چهار اثر، در حوزه زیستی و پزشکی چهار اثر، در کلیه زمینه ها دو اثر به مرحله داوری نهایی رسیدند.

به گفته وی در بررسی های نهایی بنا شده که در حوزه علم و فناوری زیستی و پزشکی یک جایزه به دو اثر اعطا شود؛ افراد برگزیده در این بخش مقیم کشورهای اسلامی نیستند.

رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) افزود: همچنین در بخش عمومی که دانشمندان مقیم کشورهای اسلامی هستند سه نفر به صورت مشترک جایزه را دریافت خواهند کرد. وی تاکید کرد: غالب افراد برگزیده در این دوره از جایزه از کشورهای ایران و ترکیه هستند.

ظهور تصریح کرد: همچنین ۵۰۰ داور و مشاور برجسته علمی از ۲۰۰ دانشگاه طرح های دریافتی را مورد ارزیابی قرار داده اند و برگزیدگان را انتخاب کرده اند. رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی (ص) تاکید کرد: مراسم اصلی اعطای جایزه و اعلام اسامی برندگان ۲۰ آبان ماه همزمان با ولادت پیامبر اکرم (ص) با حضور دانشمندان برجسته علمی اعطا می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.