مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

آیا کرونا از دود سیگار افراد مبتلا به سایرین منتقل می‌شود؟

0 21

موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن تایید احتمال انتقال کرونا از طریق استنشاق دود دخانیات، اعلام کرد: هنگام مصرف دخانیاتی مانند سیگار و قلیان، تعداد زیادی ذرات معلق در هوا تولید می شود که ممکن است در صورت مبتلا بودن فرد مصرف کننده به کرونا، این ویروس در هوا منتشر و بیماری به اطرافیان منتقل شود.

به گزارش روز شنبه دانشگاه علوم پزشکی تهران، یکی از نگرانی های مردم در زمان همه گیری ویروس کرونا، اطلاع از چگونگی راه‌های انتقال آن است.

با توجه به گذشت زمان و شناخت بیشتر راه های انتقال این ویروس، سوالی که مطرح می شود این است که آیا دود دخانیات می تواند عامل انتقال ویروس کرونا از افراد مبتلا به این ویروس به سایر افراد باشد و دخانیات چگونه می‌تواند بر انتقال ویروس کرونا تاثیر بگذارد.

قطرات ریزی که از تنفس افراد در هوا شناور می شوند، می توانند ویروس کرونای جدید را گسترش دهند. گفته می شود که ویروس کرونا از طریق این قطرات ریز در هوا حدود سه ساعت حالت عفونی خود را حفظ  می کند.

مصرف دخانیات باعث افزایش تولید بزاق می شود و به دنبال آن تمایل افراد به بیرون ریختن آب دهان بیشتر می شود که می‌تواند شیوع کووید ۱۹ را افزایش دهد.

همچنین در اماکن و فضاهای سربسته که امکان مصرف دخانیاتی مثل قلیان وجود دارد، ویروس‌ها از طریق وسایل مشترک و هوای آلوده به راحتی منتقل می‌شوند.

ویروس کرونا می تواند به طور مستقیم و غیرمستقیم از افراد مبتلا به کووید ۱۹ که مصرف کننده دخانیات نیز هستند به سایر افراد منتقل شود.

همچنین در معرض دود سیگار و قلیان بودن نیز آسیب جدی به ریه های فرد وارد می کند که خود این موضوع می تواند در صورت ابتلا به کووید ۱۹ شدت بیماری و احتمال مرگ را افزایش دهد.

به طور کلی، برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ باید از قرار گرفتن در معرض دود دخانیات خودداری شود، رعایت آداب تنفسی، قرار نگرفتن در مکان های کوچک و سربسته که به استعمال دخانیات می پردازند، تهویه مناسب هوا و حفظ فاصله ایمن با این افراد نیز توصیه می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.