۵ اختلاف بین استارتاپ های موفق و ناموفق [thestartupmag]
۵ اختلاف بین استارتاپ های موفق و ناموفق [thestartupmag]

دلایل بسیاری وجود دارد که چرا شرکت‌های استارتاپ با شکست مواجه می‌شوند، و تفاوت بین موفقیت شرکت‌های استارتاپ و شکست همیشه مربوط به محصول یا خدمات نیست. می‌تواند تحت‌تاثیر چیزی به ظاهر کوچک مانند چگونگی مدیریت اطلاعات توسط کسب‌وکار قرار گیرد.

به طور کلی، شرکت‌های نوپای موفق سه کار عمده را انجام می‌دهند: آن‌ها درک می‌کنند که مشتریان آن‌ها چه کسانی هستند، چه چیزی می‌خواهند و به وضوح محصول یا سرویس منحصر به فرد Unique Sale Point (‏USP)‏ را تعریف می‌کنند. ​

این تفاوت می‌تواند تحت‌تاثیر مساله کوچکی قرار گیرد.مانند چگونگی مدیریت اطلاعات توسط کسب‌وکار

به طور کلی، شرکت‌های نوپای موفق سه کار عمده را انجام می‌دهند:

  • آن‌ها درک می‌کنند که مشتریان آن‌ها چه کسانی هستند،
  • چه چیزی می‌خواهند
  • و به وضوح محصول یا سرویس منحصر به فرد Sale Point (‏USP)‏را تعریف می‌کنند. ​

با این حال، تفاوت کلیدی بین راه‌اندازی موفق و ناموفق بر عهده خود کارآفرین است. ​

کارآفرینان موفق چه کاری انجام می‌دهند که دیگران انجام نمی‌دهند؟

​​​​​​​​آن‌ها اهداف تعریف‌شده روشنی دارند

کارآفرینانی که موفق می‌شوند ممکن است ایده‌های دیوانه واری داشته باشند، اما در مرحله ایده متوقف نمی‌شوند. آن‌ها اهداف روشنی را تعیین می کنند و برنامه‌های عملی برای رسیدن به آن‌ها ایجاد کردند. آن‌ها به عنوان رهبران تیم، ارتباطات موثر و کاریزماتیک هستند. ​

آن‌ها نه تنها می‌توانند چشم‌انداز تیم را به اعضای تیم منتقل و ایجاد کنند، بلکه می‌توانند الهام‌بخش آن‌ها برای هدایت کار مورد نیاز برای به ثمر رساندن چشم‌انداز و موفقیت در شروع کار نیز باشند. ​

آن‌ها تصمیمات تجاری هوشمندانه و حساب‌شده اتخاذ می‌کنند. ​

به منظور اطمینان از یک کسب‌وکار موفق، مهم است که کارآفرینان تصمیمات کسب‌وکار هوشمند و محاسبه‌شده بگیرند. مانند اطمینان از اینکه شرکت‌هایشان به درستی بیمه شده‌اند، که آن‌ها حساب جاری جداگانه‌ای برای امور مالی کسب‌وکار دارند و به روز رسانی آن‌ها با مسائل قانونی کسب و کارشان به روز است. ​

همچنین مهم است که هر گونه تصمیم استراتژیک اتخاذ شده برای کسب‌وکار براساس تحقیق و داده‌های مناسب باشد تا آن‌ها بهترین اقدامات ممکن را انجام دهند. ​

آن‌ها سرسخت هستند

یکی از ویژگی‌های متمایز یک کارآفرین موفق، سرسختی و انگیزه آن‌ها برای موفقیت است. آن‌ها قلب و روح خود را در کار خود قرار می‌دهند و حتی در مواجهه با ناملایمات محکم می‌مانند. ​

وقتی یک برنامه یا استراتژی شکست می‌خورد، به شکست خود فکر نمی‌کنند و از ریسک دوری می‌کنند. اونا با یه نقشه جدید میان و به رفتن ادامه میدن

اونا با یه نقشه جدید میان و به مسیر ادامه میدن

کارهایی که کارآفرینان موفق انجام نمی‌دهند چه هستند؟

​​​​​​​​توسعه با شکوه کسب و کار

یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت شرکت‌های استارتاپ  به این دلیل است که آن‌ها خیلی زود توسعه می‌یابند. جهت‌یابی این مساله می‌تواند دشوار باشد، زیرا هدف از هر راه‌اندازی، رشد است. توسعه باید به دقت برنامه‌ریزی شود و به روش درست انجام شود. ​

چه زمانی زمان مناسبی برای گسترش یک کسب‌وکار به عنوان یک کارآفرین است؟

شما ارزش طول عمر مشتری خود و هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید را می‌دانید. مدل کسب‌وکار شما تکراری نیست، به این معنی که شما تنها یک کانال برای خرید مشتری ندارید. ​

شما زمان بیشتری را صرف تکمیل وظایف مربوط به کسب‌وکار در مقابل ظهور استراتژی‌های کسب‌وکار جدید نمی‌کنید. ​

ساخت محصولات بدون در نظر گرفتن بازار

به منظور موفقیت یک شرکت نوپا، باید یک مشکل بازار موجود را حل کند. این امر ضروری است، زیرا آمارها نشان می‌دهند که حدود ۴۲ درصد از شرکت‌های استارتاپ  با شکست مواجه شده‌اند، زیرا آن‌ها نیاز بازار را برآورده نکرده اند. ​

چگونه از این مشکل که مانع از موفقیت در شروع کار می‌شود، اجتناب می‌کنید؟ با توسعه مشتری. شما باید نتایج جستجوهای مشتریان و ایجاد مشتری را با هم ترکیب کنید تا کسب‌وکار خود را رشد دهید. بر روی حل بزرگ‌ترین مشکلات مشتری خود تمرکز کنید و پذیرای بازخورد باشید. به یاد داشته باشید، ویژگی‌های خوب فروخته نمی‌شوند، بلکه راه‌حل‌ها همواره تقاضا دارند

مترجم :

ندا شاکری

  • دانشجوی مدیریت فناوری اطلاعات
  • دانشگاه آزاد اسلامی فیروزکوه