مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

چگونه BPM و BPMS مدیریت کارکنان را بهبود می بخشد؟

0 104

سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار (BPMS) مناسب، این توانایی را دارد که بهره‌وری فرایندهای داخلی و کارایی کارکنان سازمان را بهبود ببخشد. طبق گزارش The Board، کارمندان فعال در چرخه مدیریت فرآیند کسب و کار ۲۰- ۲۸ درصد عملکرد بهتری نسبت به کارمندای دارند که در این پیاده سازی مدیریت فرآیند شرکت نکرده‌اند.

سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار (BPMS) مناسب، این توانایی را دارد که بهره‌وری فرایندهای داخلی و کارایی کارکنان سازمان را بهبود ببخشد. بررسی‌ها نشان می‎‌دهدکه کارمندان فعال در پروژه مدیریت فرآیند کسب‌و‌کار، کارمندان بهتری هستند. طبق گزارش The Board، کارمندان فعال در چرخه مدیریت فرآیند کسب و کار ۲۰- ۲۸ درصد عملکرد بهتری نسبت به کارمندای دارند که در این پیاده سازی مدیریت فرآیند شرکت نکرده‌اند.

چرخه مدیریت فرایند

نرم‌افزار BPMS

نرم‌افزار BPMS مناسب این توانایی را دارد که عملکرد کارمندان را تغییر دهد. به مشارکت کارکنان و ارائه نتایج بهتر کمک کند. اجرای مناسب BPM باعث انقلابی درسازمان‌ها می‌شود. در این مطلب به چگونگی تاثیر BPM بر تعامل کارکنان و افزایش کارایی سازمانی پرداخته می‌شود.

فرآیندهای تجاری را به عنوان عناصر سازنده سازمان خود در نظر بگیرید. این فرآیندهای بنیادی برای ایجاد گردش کار گرد هم می‌آیند. بدون بررسی، این گردش کارها می‌توانند عملکردی مناسب داشته باشند، اما تقریباً فعالیت ها و شرایطی وجود دارد که می‌توان آنها را بهبود بخشید.

مدیریت فرآیند کسب و کار، شامل نگه داشتن اطلاعات مهم از موارد ضروری تا “جزئیات” است. و می‌تواند بین ذینفعان هماهنگی ایجاد کند تا تیم شما بهترین خروجی را داشته باشد.

از آنجا که BPM خود را تقریباً با هر آنچه در یک سازمان می‌گذرد درگیر می‌کند. مدیریت آن بدون ابزارهای مناسب دشوار است. عصر فناوری فرصت‌های بسیار مهیجی را برای کسانی که فرآیندها را مدیریت می‌کنند ایجاد کرده است. از آنجا که همه چیز به صورت عینی قابل ردیابی است، افرادی که کنترل BPM را دارند قدرت و بینشی بی سابقه در مورد چگونگی واقعی کار کردن دارند

.بیشتر بخوانید:چه زمانی سازمان‌ها باید از ‌BPM و BPMS استفاده کنند[چارگون]

با BPMS ایده‌آل می‌توانید اولویت‌های عملیاتی را استاندارد، متمرکز و خودکار کنید. شما همچنین می‌توانید در مورد قوانین و منطق و اندازه‌گیری عوامل مختلف (مانند الگوریتم) بهترین تصمیمات را بگیرید. این یک روش کلان برای اولویت‌بندی و بهبود تصمیم‌گیری است که با محدود کردن گزینه‌ها برای شناسایی آنچه واقعاً مهم است، تعیین می‌شود.

BPM برای مدیریت بهتر کارکنان

با توجه به اینکه کارمندان منبع اصلی اکثر شرکت‌ها هستند، مهم است که درک کنیم چگونه روی آوردن به فناوری BPM می‌تواند انقلابی در شیوه‌های مدیریت کارمندان ایجاد کند.

  • به شما قدرت پیش‌بینی در خصوص اجرای فرآیندها می‌دهد. مشخص می‌کند موفقیت از کجا ناشی می‌شود و چه چیزی ارزش وقت، تلاش یا هزینه را ندارد.
  • شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) لازم که برای دستیابی به آنها باید تلاش کرد را مشخص می‌کند.
  • روندها را ساده می‌کند، میزان کار را متعادل می‌کند و بهره‌وری را به حداکثر می‌رساند.
  • هزینه‌های سازمان و به طور خاص هزینه‌های منابع انسانی را کاهش می‌دهد. شرایط آموزش کارکنان را آسان‌تر و استانداردتر می‌کند و در صورت انجام کارها با کارایی بیشتر، نیازی به جایگزینی کارمندان در حال خروج از سازمان نیست.
  • هزینه‌های مدیریت کارمندان را کاهش می‌دهد.
  • فرآیندهای مرتبط با منابع انسانی (HR) از جمله رویکردهای آموزشی، مدیریت سوابق و استخدام را استاندارد می‌کند.
مدیریت بهتر کارکنان

چگونه کارمندان از BPM سود می‌برند؟

شفافیت موجود در فناوری BPM (همه به داده های عینی یکسان دسترسی دارند) به کارمندان کمک می‌کند تا دلیل تصمیم‌گیری را بهتر و نقش آن‌.

ها را در موفقیت یک سازمان درک کنند.

بیشتر بخوانید:اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) چیست؟[چارگون]

همچنین کارمندان با ابزارهایی که در اختیار دارند احساس قدرت بیشتری می‌کنند. ارائه توانایی برای کارکنان برای نظارت بر عملکرد، به آن‌ها امکان می‌دهد انتظارات را درک کنند. با استفاده از ابزار مناسب آن‌ها متوجه می‌شوند که چگونه با دیگران مقایسه می‌شوند و اهداف آگاهانه‌ای را برای بهبود تعیین می‌کنند تا توسعه حرفه‌ای داشته باشند. کارکنانی که برای پیش بینی حجم کاری و موارد آینده به BPMS مراجعه می‌کنند می‌توانند برنامه‌های کاری خود را با درجه کارآیی بیشتری برنامه ریزی و تکمیل کنند.

علاوه بر این، فرایندهای خودکار می‌تواند دغدغه کاری انسان را کاهش دهد و به کارمندان شما اجازه دهد روی کارهای مهم و ارزشمند تمرکز کنند.

رویکرد صحیح برای تلفیق فناوری و BPM منجر به کارمندانی می‌شود که از اطلاعات بیشتر و تجهیزات بیشتر برای پیشرفت و سرمایه‌گذاری در اهداف و نتایج برخوردار هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.