مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

پلیس هلند تجمع معترضان به اقدامات ضد کرونایی را متفرق کرد

0 18

شهردار لاهه هلند روز سه‌شنبه با صدور حکمی به پلیس اجازه داد تجمع حدود ۲۰۰ تن از معترضان به تمهیدات ضدکرونایی در این شهر را متفرق کند.

به گزارش خبرگزاری هلندی «ای‌ان‌پی»، پلیس اعلام کرد با افرادی که حکم شهردار را نادیده گرفته و در خیابان‌ها تجمع کردند، برخورد و دهها تن از آنها بازداشت شدند.

دولت هلند از اواسط ماه مارس (اواخر اسفند ۹۸) برای جلوگیری از شیوع کرونا تجمعات مردمی را ممنوع اعلام و همه شهروندان را ملزم کرد فاصله یک متر و نیمی را رعایت کنند.

برخی معترضان به این تصمیمات با در دست داشتن پرچم‌های هلند، بر سر پلیس فریاد می‌زدند و آزادی‌شان را مطالبه می‌کردند.

تجمعات اعتراضی مشابهی نیز در شهرهای آمستردام و اترخت هلند برگزار شد.

همچنین صبح روز دوشنبه تجمع مشابهی در مخالفت با تمهیدات ضد کرونایی در روستای «د میرن» (De Meern) تشکیل شد.

یکی از معترضان از بابت شفاف نبودن دولت هلند در شرح اوضاع کشور در شرایط کرونا ابراز نگرانی کرد. برخی نیز به نسل پنجم شبکه تلفن همراه (۵G)، سانسور، واکسیناسیون و عملکرد رسانه ملی این کشور معترض بودند.

تاکنون ۴۱ هزار و ۸۷ نفر در هلند به کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد، ۵ هزار و ۱۶۸ نفر براثر ابتلا به کووید – ۱۹ فوت کرده‌اند.

گزارش‌ها حاکی است که محققان دانشگاه اوترخت هلند با تکیه بر تحقیقات سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ در مورد ویروس سارس، نوع پادتن انسانی را شناسایی کرده‌اند که مانع آلودگی سلول‌های کشف شده در آزمایش توسط ویروس  SARS-CoV-۲ می‌شود.

به گفته محققان این دانشگاه، این پادتن توانایی تغییر فرآیند آلودگی به ویروس را در بدن میزبان دارد و سیستم ایمنی را در پاکسازی بدن از ویروس یا جلوگیری از ورود و فعالیت آن در بدن افراد سالم یاری می‌کند. همچنین توانایی آن در نابودی دو گونه از ویروس کرونا، ویژگی قابل توجهی است که این پادتن را به یک گزینه جدی برای مقابله با گونه‌های جدیدتر ویروس کرونا تبدیل می‌کند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید – ۱۹»  اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.  

ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.