مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

۱۰ فیلم انگیزشی که هر مدیری باید ببیند!

0 119

یکی از بهترین کارهایی که در اوقات فراغتتان می‌توانید انجام دهید دیدن فیلم است. دیدن فیلم باعث می‌شود به مدت چند ساعت از دغدغه‌های روزانه دور شوید. در این مطلب قصد داریم ۱۰ فیلم انگیزشی و برتر سینمای جهان را به شما معرفی کنیم. شما با دیدن این فیلم‌ها با یک تیر، دو هدف را نشانه گرفته‌اید چراکه هم فیلم دیده‌اید و هم انگیزه پیدا کرده‌اید. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید.

فیلم‌ انگیزشی برای افرادی که دوست دارند موفقیت را در تمامی بخش‌های زندگی خود حس و لمس کنند، ضروری است. شاید تاکنون متوجه شده باشید که با دیدن یک فیلم انگیزشی تا مدت‌ها خاطرات و صحنه‌های مهم آن در ذهن شما ثبت می‌شود. شاید در کسب و کارتان با همان موقعیت‌های موجود در فیلم انگیزشی روبرو شوید و بتوانید با الهام گرفتن از واکنش‌های موجود در فیلم، مسائل خود را به بهترین شکل حل کنید و کسب و کار خود را پیش ببرید. در این مقاله تصمیم داریم به ۱۰ فیلم انگیزشی که باید ببینید اشاره کنیم. این ده فیلم به قدری تأثیرگذار هستند که توصیه می‌شود به هیچ عنوان آن‌ها را از دست ندهید.

۱۰ فیلم انگیزشی موفق که نباید از دست بدهید

فیلم‌های انگیزشی که در این مقاله به آن‌ها اشاره خواهد شد می‌تواند برای شما به عنوان یک کارآفرین یا کسی که کسب و کاری کوچک یا بزرگ را اداره می‌کند، فوق‌العاده سازنده و موثر باشد. گاهی مواقع افراد از کسب و کار خود خسته می‌شوند و ذهن آن‌ها نیاز به یک استراحت و تفریح خوب دارد. هر کدام از فیلم‌های زیر می‌تواند حال شما را دگرگون کند و باعث شود که محکم‌تر از قبل به مسیر خود ادامه دهید و قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کنید. اگر دوست دارید که با چند فیلم انگیزشی درجه یک و عالی آشنا شوید و زندگی خود را با انرژی و قدرت بیشتری ادامه دهید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید. خبرهای خوبی در راه است!

1. رستگاری در شاوشنگ

امید چیز خوبی است و شاید بهترین چیزها باشد و چیزهای خوب هیچ وقت از بین نمی‌روند

رستگاری در شاوشنگ یا «The Shawshank Redemption  » یکی از فیلم‌های انگیزشی عالی و البته قدیمی است ولی باید بدانید که قدیمی بودن، به هیچ وجه از انگیزشی و الهام‌بخش بودن آن کم نکرده است. این فیلم حول محور «امید» پیش می‌رود. در این فیلم یک سلسله اتفاقات سخت برای بازیگر اصلی فیلم (تیم رابینز) می‌افتد ولی او همیشه امید را در خود زنده نگه می‌دارد و زیبایی فیلم به همین نکته است.

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان بر این باور هستند که این فیلم با بازی تیم رابینز و مورگان فریمن، بهترین فیلم تاریخ سینما است و همین موضوع باعث شد این فیلم را به عنوان اولین فیلم انگیزشی به شما معرفی می کنیم. توصیه می‌شود که دیدن این فیلم عالی و درجه یک را از دست ندهید.

2. فارست گامپ

فارست گامپ یا «Forrest Gump»، یکی از بهترین و تماشایی‌ترین فیلم‌های انگیزشی است که رتبه دوم از بین ۱۰ فیلم انگیزشی که باید ببینید را به خود اختصاص داده است. این فیلم داستان زندگی شخصی به نام فارست گامپ است که در همان ابتدای فیلم و با دویدن با وجود فلج بودن پاها، شما را شگفت‌زده می‌کند. این فیلم از همان ابتدا به شما می‌گوید که هرگز تسلیم نشوید و در هر شرایطی هر چه در توان دارید به کار ببندید تا به موفقیت برسید. این فیلم هم مانند فیلم نخست، سرشار از حس امید است.

فیلم فارست گامپ با بازی «توماس جفری هنکس» جوایز بسیاری را به دست آورد و توانست توجه تماشاگران زیادی را به خود جلب کند. در نهایت تماشای این فیلم دیدنی و انگیزشی را به شما دوست عزیز توصیه می‌کنیم. امیدواریم که با دیدن این فیلم به این نتیجه برسید که هیچ محدودیتی برای پیروزی شما وجود ندارد.

3. شبکه اجتماعی

فیلم شبکه اجتماعی یا « The Social Network » یکی از بهترین و جالب‌ترین فیلم‌هایی است که در لیست ۱۰ فیلم انگیزشی که باید ببینید جای گرفته است. اگر صاحب یک کسب و کار نوپا (استارتاپ) هستید و از سختی‌های رشد و پرورش کسب و کار خود خسته‌اید، با دیدن این فیلم یک بار دیگر بلند خواهید شد و با تمام توان به حرکت خود ادامه خواهید داد. این فیلم به شما یادآوری می‌کند که دو صفت برای رسیدن به موفقیت از هر صفت دیگری واجب‌تر هستند. این دو صفت عبارت است از:

  1. انعطاف‌پذیری
  2. سماجت و پشتکار

در این فیلم یاد می‌گیرید که با داشتن همین دو صفت به یک غول کسب و کار تبدیل خواهید شد. در این فیلم با زندگی مارک زاکربرگ، مدیرعامل قدرتمند فیسبوک آشنا خواهید شد. بازی جسی آیزنبرگ در نقش زاکربرگ، اشتیاق شما برای دیدن این فیلم را هر لحظه بیشتر خواهد کرد.

4. در جستجوی خوشبختی

شاید خیلی از شما از انتخاب این فیلم انتقاد کنید و از ما بخواهید که فیلم در جستجوی خوشبختی یا « The Pursuit of Happyness » را  به عنوان اولین فیلم از بین ۱۰ فیلم انگیزشی که نباید از دست بدهید قرار دهیم. در این فیلم یک پدر با تمام سختی‌ها و مشکلاتی که در زندگی خودش دارد در پی رسیدن به خوشبختی است و همین موضوع باعث می‌شود که ما به هیچ عنوان تصمیم مشکلات خود نشویم و با تمام وجود به تلاش و کوشش ادامه دهیم.

بازی فوق‌العاده «ویل اسمیت» در این فیلم او را به یک بازیگر جاودانه تبدیل کرد. در این فیلم یاد می‌گیریم که نباید در کسب و کار خود کمال‌گرا باشیم بلکه باید سعی کنیم هر چه زودتر شروع کنیم تا مشکلات خودمان را در حین مسیر شناسایی و برطرف کنیم.

5. راکی

راکی « Rocky » با بازی ماندگار سیلوستر استالونه یکی از انگیزشی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است. فیلم‌نامه این فیلم را خود استالونه نوشت و خودش هم در آن به هنرنمایی پرداخت. استالونه برای این فیلم زحمات زیادی کشید و در نهایت توانست خودش را به نقل همه محافل انگیزشی تبدیل کند.

در این بازی، شاهد یک مسابقه بوکس بین راکی و قهرمان بوکس جهان هستیم که راکی با تلاش زیاد و با جثه‌ای کوچک‌تر می‌تواند مبارزه‌ای جانانه در برابر این قهرمان انجام دهد. هر چند که در نهایت داوران، حریف راکی را برنده اعلام کردند ولی در این فیلم یاد می‌گیرید که با تمام توان مبارزه کنید و شک نکنید که تمام رقبا و حریفان در برابر شما سر تعظیم فرود خواهند آورد.

6. غارتگران دره سیلیکون

شاید برای بسیاری از شما جالب باشد که بداند که بیل گیتس، بنیانگذار شرکت مایکروسافت چگونه توانست به چنین ثروت هنگفتی دست پیدا کند. فیلم غارتگران دره سیلیکون یا « Pirates of Silicon Valley » به شما نشان می‌دهد که استیو جابز، بنیانگذار شرکت اپل و بیل گیتس چگونه و از کجا شروع کردند و چه مشکلاتی را در مسیر رسیدن به ثروت به جان خریدند.

در این فیلم نکات بسیار جالب و آموزنده‌ای در مورد کارآفرینی و سختی‌های مسیر وجود دارد که دیدن آن باعث می‌شود شما هم خودتان را برای سختی‌ها و مشکلات مسیر موفقیت آماده کنید. در این فیلم آنتونی مایکل مایکل هال در نقش بیل گیتس و نوآ وایل در نقش استیو جابز به هنرنمایی می‌پردازند. این فیلم یکی از بهترین و آموزنده فیلم‌های لیست « 10  فیلم انگیزشی که نباید از دست بدهید » است و دیدن آن به شما عزیزان به شدت توصیه می‌شود.

7. استارتاپ دات کام

استارتاپ دات کام « Startup.com » در سال 2001 به نمایش درآمد. این فیلم در واقع تمام جزئیات مربوط به ظهور و سقوط یک کسب و کار نوپای کاملاً واقعی به نام « GovWorks » را به شما نمایش می‌دهد و به همین خاطر توصیه می‌شود که تمامی صاحبان کسب و کار و کارآفرینان این فیلم درجه یک را مشاهده کنند. کالیل ایسازا تازمن و تام هرمان بازیگران اصلی این فیلم انگیزشی عالی هستند.

با تماشای این فیلم درس‌های خیلی خوبی در مورد مباحث مالی، ایجاد کردن یک تیم کاری حرفه‌ای و مهارت‌های مدیریتی یاد خواهید گرفت. مطمئن باشید که پس از دیدن این فیلم می‌فهمید که کشمکش‌ها و عدم مدیریت صحیح یک کسب و کار می‌تواند آن را به زوال بکشاند. اگر تمایل دارید که از شیوه مدیریت صحیح یک کسب و کار آگاه شوید و بدانید که چه اشتباهاتی می‌تواند عامل شکست شما باشد، دقایقی را به تماشای این فیلم عالی اختصاص دهید.

8. سرآشپز

فیلم سرآشپز یا « Chef » یکی از بهترین فیلم‌هایی است که در لیست ۱۰ فیلم انگیزشی که باید ببینید آمده است. مطمئن هستیم که بسیاری از کارآفرینان مسیر این سرآشپز را پیموده‌اند. این آشپز در ابتدا از کار خود در رستوران برکنار می‌شود و به همین دلیل به فکر کارآفرینی و راه اندازی یک کسب و کار می‌افتد. او یک کامیون سیار راه می‌اندازد و با فروش غذا به درآمد خوبی می‌رسد.

این فیلم کمدی و انگیزشی به شما می‌گوید که هیچ‌گاه نباید از رسیدن به آرزوهای خود ناامید شوید. همچنین در این فیلم خیلی خوب متوجه خواهید شد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند چه تأثیر فوق‌العاده‌ای بر کسب و کار شما بگذارد. جان فاورو که نقش آشپز داستان ما را بر عهده دارد، با استفاده از توییتر کسب و کاری عالی برای خود راه می‌اندازد و فروش خود را افزایش می‌دهد.

اگر کسب و کار خود را از دست داده‌اید و می‌خواهید مسیر کارافرینی را شروع کنید، مطمئن باشید که با دیدن این فیلم حسابی هیجان‌زده می‌شوید و یک تصمیم جدی برای آینده خود می‌گیرید.

9. فضای اداری

فیلم فضای اداری یا « Office Space » چه حسی را به شما تداعی می‌کند. اسم این فیلم نشان می‌دهد که قرار است با یک فضای کارمندی و ماجرای روزمره و خسته‌کننده کار کردن در اداره و سر و کله زدن با رئیس روبرو شوید. این فیلم پیرامون زندگی یک کارمند (ران لیوینگستون) می‌گردد که از کار کردن برای یک شخص دیگر متنفر است (مثل خیلی از کارآفرینان!).

با دیدن این فیلم نکات مدیریتی و رفتاری بسیاری را خواهید آموخت و مطمئناً زندگی شما پس از دین این فیلم یک تکان (هر چند کوچک) خواهد خورد.

10. وال استریت

اصلی‌ترین نکته‌ای که در فیلم وال استریت یا « Wall Street » یاد می‌گیرید این است که به عنوان یک کارآفرین به هیچ عنوان نباید روح خود را به پول و شهرت بفروشید. انسانیت و خدمت به بشریت مهم‌ترین رسالتی است که شما به عنوان یک کارآفرین بر عهده دارید.

در این فیلم با جوانی روبرو می‌شوید که می‌‎خواهد ثروت و رفاه را برای خودش به ارمغان بیاورد. این جوان پس از مدتی به این نتیجه می‌رسد که با دست زدن به هر عملی باید ثروت مورد نظر خودش را به چنگ بیاورد. در پایان فیلم به این باور می‌رسد که چه اعمال اشتباهی را مرتکب شده ولی دیگر فرصتی برای جبران نمانده است. فیلم وال استریت به شما یاد می‌دهد که در مسیر کارآفرینی اخلاق و انسانیت را در رأس مسائل خودتان قرار دهید و هر کاری را با رعایت این دو مسئله انجام دهید. مایکل داگلاس با بازی در این فیلم توانست جایزه اسکار سال 1988 دریافت کند و نام خودش را در تاریخ سینما جاودانه سازد. این فیلم یکی از ۱۰ فیلم انگیزشی سینمای جهان است که فروش بسیار خوبی نیز داشت.

نتیجه‌گیری

کارآفرینان برای موفقیت در مسیری که در پیش رو دارند، باید از ابزارهای الهام‌بخش مختلفی مانند کتاب‌ها، فیلم‌ها و غیره کمک بگیرند. در این مقاله تلاش کردیم که به ۱۰ فیلم انگیزشی که باید ببینید اشاره کنیم. شما چه فیلم‌هایی دیده‌اید که برایتان الهام‌بخش بوده و در مسیر کسب و کار به شما کمک کرده است؟ فیلم‌ها و کتاب‌های پیشنهادی خود را با ما در میان بگذارید.

راستی اگر از این مقاله خوشتان آمد و مطالب آن مفید بود، می‌توانید آن را در رسانه اجتماعی خود منتشر کنید یا با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم بتوانند با الهام گرفتن از این فیلم‌ها به افراد موفق‌تر و مصمم‌تری تبدیل شوند.

منبع: همیار وردپرس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.