مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

به همت هم آوا، کتاب استارتاپ سازمانی منتشر شد

0 86

نوآوری باز، رویکردی جدید و موثر به نوآوری سازمانی است که سازمان را به عنوان یک سیستم باز به سمت استفاده هدفمند از جریان‌های درونی و بیرونی دانشی، سوق می‌دهد و نکته‌ی کلیدی در اینجا، برقراری تعادل میان بهره برداری اقتصادی و اکتشاف نوآوری است.

سرعت تغییرات فناورانه در دنیا، موجب تبدیل نوآوری فناورانه به عامل مهم و اثرگذار در موفقیت یا شکست کسب و کارها شده است.

از یک طرف، شاهد ظهور بازیگران نوپای فناور محور هستیم که با رسیدن به یک مدل کسب و کار مقیاس پذیر، بازار شرکت‌های جاافتاده را برهم می‌زنند و از طرف دیگر، شرکت‌های بزرگ و موفقی را می‌بینیم که برای بقا و رشد پایدار، به دنبال ساز و کارهای معتبر نوآوری هستند. اما این ساز و کار، در یک شرکت بزرگ، مشابه یک استارتاپ نیست و نباید هم باشد! پس راه حل چیست؟!

نوآوری باز، رویکردی جدید و موثر به نوآوری سازمانی است که سازمان را به عنوان یک سیستم باز به سمت استفاده هدفمند از جریان‌های درونی و بیرونی دانشی، سوق می‌دهد و نکته‌ی کلیدی در اینجا، برقراری تعادل میان بهره برداری اقتصادی و اکتشاف نوآوری است. معمولا اولین انگیزه شرکت‌های بزرگ برای بکارگیری نوآوری باز، ناشی از سرخوردگی آنها در بهره برداری از خروجی‌های نوآورانه مورد انتظار از روش‌های سنتی نوآوری (مانند واحدهای تحقیق و توسعه) است.

در ایران نیز شاهد یک اقبال فراوان به رویکردها و مدل‌‌های گوناگون نوآوری باز هستیم که به شکل‌‌هایی همچون برگزاری رویدادهای کارآفرینی، راه اندازی مراکز و برنامه‌های شتابدهی، سرمایه گذاری بر روی استارتاپ‌ها و یا ادغام و اکتساب آنها بروز کرده است.

کارخانه نوآوری هم‌آوا، با تکیه بر دانش انباشته و تجربه عملی در پیاده‌سازی مدل‌های گوناگون نوآوری باز، در تلاش است تا شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های کشور را با پتانسیل عظیم نوآوری باز و به ویژه تعامل سازمان‌ها و استارتاپ‌ها (Corporate Startup Engagement) آشنا کند. در همین راستا، همت به ترجمه و حمایت از انتشار کتاب استارتاپ سازمانی در اسفندماه ۱۳۹۸ گماشته‌ است.

در این کتاب، با اصول ایجاد زیست بوم نوآوری آشنا خواهید شد و ساز و کارهایی را برای پاسخ مناسب به پارادوکس نوآوری به دست می‌آورید.

این کتاب راهنمای مفیدی برای مدیرانی است که می‌خواهند روش‌های نوین استارتاپی مانند استارتاپ ناب، طراحی مدل کسب و کار، توسعه مشتری و تفکر طراحی را به کار ببرند.

علاقمندان برای تهیه این کتاب می‌توانند به انتشارات طرح نقد به نشانی میدان انقلاب، خیابان کارگر جنوبی، روبروی پاساژ مهستان، پلاک ۱۲۵۱ مراجعه و یا با شماره‌های ۰۲۱۶۶۹۷۴۶۳۵ و ۰۲۱۶۶۴۸۳۷۶۳ تماس حاصل کنند.


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.