علاءالدین رفیعزاده معاون رئیسجمهور اظهار کرد: شهروندان در هر ادارهای که مراجعه میکنند اگر با بدرفتاری کارمند مواجه میشوند، به طور مثال کارمند پشت میز خود قرار ندارد، صبحانه میخورد یا به هر روشی باعث اتلاف وقت مراجعه کننده میشود، میتوانند از طریق شمارهگیری با مرکز تماس ۱۲۸ این موضوع را مطرح کنند.
«علاءالدین رفیعزاده» از عدم حضور کارمندان پشت میز کار خود، صبحانه خوردن در ساعت اداری و هر روشی که باعث اتلاف وقت مراجعهکننده میشود، بهعنوان مصادیق بدرفتاری اداری یاد کرد.
وی افزود: همکاران ما پس از دریافت گزارشهای مردمی از طریق سامانه «فؤاد» و اطلاع از موارد یاد شده، به موضوع ورود و پیگیری میکنند.
سامانه «فؤاد» از طریق کد «۱۲۸» تماس شهروندی، شکایت یا درخواست را ثبت میکند و یک کد رهگیری میدهد و تا پایان فرایند همراهی میکند؛ شهروند میزان رضایت نهایی را در همان سامانه ثبت میکند و امتیاز عملکرد بلافاصله در پروفایل مدیر یا کارمند مینشیند. در واقع بعد از تماس تلفنی شهروندان با ۱۲۸، بلافاصله موضوع به واحد رسیدگی به شکایات، بازرسی و ارزیابی عملکرد (یا عناوین مشابه) در دستگاه اجرایی ذیربط ارجاع و در مدت زمان سه ساعت به شکایات ثبت شده در سامانه رسیدگی میشود.
