مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

بحران در بحران کرونا؛ شرکت‌های هواپیمایی هزینه بلیت را پس نمی‌دهند[یورونیوز]

0 19

شیوع جهانی ویروس کرونا و لغو هزاران پرواز در جهان، آینده بقای شرکت‌های هواپیمایی را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده و سبب شده تا در این اوضاع نابسامان اقتصادی،‌ پس گرفتن هزینه بلیت خریداری شده،‌ به یک معضل جدی برای مسافران هوایی تبدیل شود.

در این دوران کرونایی، اوضاع برای شرکت‌های هواپیمایی در جهان بیش از آنچه که پیش‌بینی می‌شد،‌ رو به وخامت گذاشته و سبب شده است ضمن اخراج هزاران نفر از کارکنان این شرکت‌ها به دلیل خسارت‌های سنگین مالی،‌ از پس دادن هزینه بلیت خریداری شده مسافران خودداری کنند.

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای شبکه یورونیوز، پس گرفتن پول بلیت، چالش‌ دیگری است که به ماموریتی غیرممکن شبیه شده و مسافران را خشمگین کرده است.
به موجب مقررات اتحادیه اروپا، مسافران در صورت لغو پرواز حق دارند در مدت ۷۰ روز خواستار بازپرداخت پول بلیت شوند. با این حال، بسیاری از خطوط هوایی، بی‌توجه به این قانون، به جای بازپرداخت پول بلیت به مسافران، پیشنهاد دریافت کوپن می‌دهند تا برای پروازهای بعدی از آن استفاده کنند.

در همین حال، وزیران حمل‌ونقل کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار است هفته آینده در مورد این موضوع تشکیل جلسه دهند. در آستانه این نشست، شرکت‌های هواپیمایی برای استقبال از مسافران همزمان با پایان قرنطینه در برخی کشورهای اروپایی اعلام آمادگی کرده‌اند اما اما در عین حال تاکید دارند که رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی بین مسافران در هواپیما امکان‌پذیر نیست.

«توماس رینارت» مدیرعامل انجمن صنایع هواپیمایی اروپا گفت: فاصله‌گذاری اجتماعی، نه ضروری و نه قابل اجراست.
وی افزود: تدابیر و مقررات باید با سطح خطر متناسب باشد.

حال بحث و گفت‌وگوهایی در جریان است مبنی بر اینکه آیا فاصله‌گذاری بین مسافران به شکلی که در قطارها، مترو و اتوبوس می‌بینیم، قابل اجراست یا نه. برخ خطوط هوایی اعلام کرده‌اند که یک صندلی بین مسافران فاصله می‌گذارند. اما براساس اعلام متخصصان بهداشت، خالی گذاشتن یک صندلی در هواپیما بین مسافران که حدود ۴۵ سانتیمتر بین دو مسافر فاصله ایجاد می‌کند، به هیچ وجه با رعات فاصله دستکم دو متر بین مسافران، همخوانی ندارد.

خطوط هوایی درصورت تمایل برای رعایت فاصله اجتماعی بهداشتی باید هفت صندلی در اطراف مسافر را خالی کنند.
در همین حال، کمیسیون اروپا برای اعمال مجموعه مقرراتی برای ازسرگیری ایمن سفرهای هوایی در ماه آینده آماده می‌شود. اقداماتی همچون اجباری بودن زدن ماسک، ضدعفونی کردن هواپیما و فاصله‌گذاری اجتماعی؛ اما باید دید که برای مهمترین چالش صنعت هوایی که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در هواپیماست، چه راهکاری در نظر گرفته می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.