مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

پنج روش برای جلوگیری از فرسودگی یک کارآفرین هیبرید[Entrepreneur]

فرسودگی کارآفرینی
0 28

اگر شما کسی هستید که نه تنها شغل خوب، مزایای خوب و حقوق زیادی دارید که نمی‌توانید از آن دل بکنید و همچنین شور و اشتیاق کارآفرینی برای چیزی خارج از کارتان دارید، تنها نیستید. زمانی که افراد احساسات بلند مدت را درنظر می‌گیرند و یا احساسات جدید را کشف می‌کنند، اغلب به دوراهی رها کردن امنیت کار روتین برای کشف شور و اشتیاق خود و یا دور کردن احساسات خود در عمل می‌رسند.

​اگه مجبور نبودی انتخاب کنی چکار میکردی؟

گروهی از افراد وجود دارند که من آن‌ها را کارآفرینان ترکیبی می‌نامم، که ترجیح می‌دهند بین دو دنیا زندگی کنند و از امنیت یک حقوق ثابت و بسته پشتیبانی در طول روز بهره‌مند شوند، در حالی که بر روی خواسته‌های تجاری خود در شب کار می‌کنند.

 مسیر کارآفرینی دوگانه (هیبرید) آسان نیست. شما در اصل شمع را در هر دو انتها می‌سوزانید، و اگر چه مزایایی برای سبک زندگی وجود دارد، به عنوان مثال امنیت در درآمد، اما در حال سوزاندن سریع شمع هستید .

​در اینجا پنج روش برای جلوگیری از فرسودگی شغلی به عنوان یک کارآفرین ترکیبی آورده شده‌است. ​

ایجاد و رعایت یک برنامه

اگر به روزانه  بر روی یک برنامه کاری ۹ تا ۵ کار می‌کنید، مهم است که یک برنامه روتین را در زمان استراحت تنظیم کنید. من شخصا چند روزی از کار بی‌کار می‌شوم و بیش از آن چیزی نمی‌خواهم که بقیه شب را در بالش‌های مبل خود فرو روم.

برنامه ریزی روزانه

​برخی افراد صبح قبل از کار زمانی برای ورزش کردن ایجاد می‌کنند در حالی که برخی دیگر بعد از اینکه از خانه بیرون می‌روند مستقیما به باشگاه می‌روند. بعد از سالن ورزش هنوز باید شام و غذا آماده کنید، بر روی کار خود زمان بگذارید، احتمالا پیش از رفتن به خواب و تکرار روند روز بعد، روابط اجتماعی داشته باشید و استراحت کنید. ​

ایجاد یک برنامه زمانی به شما کمک خواهد کرد تا در زمان  موارد غیر منتظره، تعادلتان را از دست ندهید. زمان‌بندی می‌تواند از ‏جزئیات کاری هر ساعت )‏تا‏جزئیات کاری روزانه‏ متفاوت باشد.

​مهم است که به اندازه برنامه‌ریزی انجام شده برای فعالیت‌های اوقات فراغت که استراحت و آرامش را تضمین می کنند، کوشا باشید. ​

​​​​​​​​ بین شغل و کسب و کارتان مرزهایی ایجاد کنید

​​​​​​​​ برخی از کارفرمایان از شما می‌خواهند که تمام‌وقت و انرژی خود را به شهروندی سازمانی اختصاص دهید و ممکن است با این دانش که شما آرزوهایی دارید که خارج از سازمان آن‌ها وجود دارد احساس خطر بکنید در حالی که ممکن است دیگران آن را بپذیرند.

​مهم است که بدانید فرهنگ کارفرمای شما در مورد فعالیت‌های فوق‌برنامه چیست، آیا پروژه‌های شما می‌تواند تعارض منافع محسوب شود یا نه و سیاست کارفرمای شما در مورد افشای مسئولیت شما به عنوان صاحب، عضو هیات‌مدیره و یا مسئول یک سازمان دیگر است. ​

من هم با افشای پروژه‌های فوق‌برنامه خود در سازمان‌های مختلف تجارب مثبت و هم منفی داشته‌ام و تاثیر این موضوع را در مورد برند شخصی ام دیده ام، تقریبا غیر ممکن است که بتوانم از بروز این مسائل جلوگیری کنم.

​زمانی که من برند شخصی خودم را به عنوان یک سخنگو و نویسنده شروع کردم ، تصمیم گرفتم در کار روزانه‌ام با تیم منابع انسانی در شرکتی که کار میکردم ملاقات کنم به طوری که هیچ مسئله ای در مورد درگیری‌های احتمالی منافع وجود نداشت.

​مهم است که از زمان یا منابع شرکت برای پروژه‌های خارجی خود استفاده نکنید، اما به همان اندازه مهم است که مرزبندی کنید تا بتوانید ساعت‌ها روی کسب‌وکار خود کار کنید. ​

ایجاد نظم ​​​​​​​​​​​​​​

شما ممکن است یک نوع از زندگی دوگانه بروس وین / بتمن را به عنوان یک کارآفرین ترکیبی  ایجاد کنید. نقش شما باید در محل کار قابل‌ مشاهده باشد

​شما باید در محل کار قابل‌مشاهده باشید و شاید حتی بعد از ساعت‌ها زمان گذاشتن در رویدادهای شرکت، سپس به سرعت به مخفیگاه بتمن  خود باز خواهید گشت تا در شب بر روی کار خود کار کنید.

تداوم در رفتار با کسب و کارتان مانند یک عمل قانونی کلیدی است.

متوجه “چرایی” خود شوید

سیمون سینک (‏نویسنده) ‏با تمرکز بر اصل درک “چرای” شما ، نامی برای خود دست و پا کرده‌است. ​این کار به فداکاری، نظم، یادگیری نحوه و زمان گفتن “نه” و به طور موثر هماهنگ کردن اولویت‌های متعدد نیاز دارد.

نقش های چندگانه کارافرین

​اگر پول درآوردن تنها دلیل بلند پروازی‌های شما به عنوان یک کارآفرین است، شما سقوط می‌کنید و به خودتان، کسب و کارتان و احتمالا حتی عملکرد خود در کار روزانه آسیب می‌زنید. ​

درک این که” چرا” می‌خواهید مدتی به خواب کم‌تر، استرس بیشتر و روزها، هفته‌ها و حتی ماه‌ها بدون نتیجه برسید باید برایتان شفاف باشد.

​هنگامی که دلیل و یا هدف شما با کاری که انجام می‌دهید هماهنگ است،انگیزه و سوختی که خواهید داشت قوی‌تر از نوشیدنی انرژی زا خواهد بود این کار شما را در شرایط سخت کمک خواهد کرد

استراحت و آسودگی

ممکن است بدیهی به نظر برسد که استراحت بخشی از برنامه روتین شما باشد، اما کارآفرینان زیادی وجود دارند که این موضوع باید به آن‌ها یادآوری شود.

​من متوجه این هستم که در کارتان سررسیدهای زمانی و  مهلت‌هایی وجود دارند که می‌خواهید آن‌ها را برآورده کنید و اهدافی که برای خودتان دارید، و گاهی اوقات احساس نمی‌کنید که ساعات کافی در روز وجود دارند.

​با این حال، اگر زمان کافی برای استراحت نداشته باشید، بدنتان برای شما برنامه‌ریزی نخواهد داشت آنگاه شما مجبور خواهید بود که وقت بیشتری را تخصیص دهید برای بهبود یافتن از بیماری هایی که از عدم استراحت کافی درگیر آن شده اید چه برای خودتان کار کنید، چه برای دیگران و چه برای هر دو. ​

کارآفرینی برای همه نیست، اما کارآفرینی ترکیبی ممکن است برای کسانی که می خواهند با احتیاط شروع کنند، امکان پذیر باشد.

نویسنده :

Rahkim Sabree

Rahkim Sabree

Entrepreneur Leadership Network Contributor

Author/Speaker/Coach

entrepreneur.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.