مـدیرنامـه
رسانه اختصاصی مدیران

آنچه کارآفرینان موفق نباید تحمل کنند!

0 20

در اینجا ۸ نکته که افراد موفق هرگز نباید در خودشان و در افراد پیرامونشان تحمل کنند، آورده شده است.

افراد موفق کارهایشان را به‌طور متفاوتی انجام می‌دهند. اگر داستان افراد موفق در کسب‌و‌کار را مطالعه‌ کنید، یکسری ویژگی‌های مشترک را درخواهید یافت. اما آیا در مورد نکاتی که افراد موفق نباید انجام دهند فکر کرده‌اید؟ این فهرست به همان اندازه مهم است. رفتارهای زیان‌آور می‌توانند همه این ویژگی‌های مثبت را خنثی کنند و آنها را به ویژگی‌های منفی تبدیل کنند.

به‌عنوان مثال، افراد موفق به‌عنوان افرادی ریسک‌پذیر و سخت‌کوش شناخته می‌شوند که از جهان پیرامون خود الهام می‌گیرند. همچنین آنها به شدت علاقه‌مند به مطالعه شناخته می‌شوند. اما چه می‌شود اگر این افراد به خودشان اجازه دهند تا در عصبانیت فرو روند، به بی‌حرکتی و سکون گرفتار شوند یا درگیر روابط مسموم شوند؟

1️⃣ سکون:
کارآفرینان موفق هرگز دچار سکون و رکود نمی‌شوند. آنها مداوم در تلاش و تکاپو به سوی یک هدف هستند. افراد موفق به ندرت خسته می‌شوند؛ چرا که همیشه در جست‌وجوی چیزهای جدیدی هستند. افراد موفق می‌دانند که زمان ارزشمندترین منبعی است که آنها دارند و زندگی کوتاه‌تر از آن است که در سکون و بی‌حرکتی تلف شود.

2️⃣ متوسط بودن:
کارآفرینان موفق هرگز نمی‌خواهند فردی معمولی باشند. آنها مداوم برای رسیدن به اهداف تازه تقلا می‌کنند. به زبان ساده، متوسط بودن هرگز قابل‌پذیرش نیست. افراد موفق به دنبال یک زندگی روتین و معمولی نمی‌روند؛ آنها با یکنواختی مخالفند و همواره تلاش می‌کنند تا همه چیز را تازه و جذاب نگه دارند. حتی تغییرات کوچک می‌تواند مغز را فعال و خلاقیت را تحریک کند.

3️⃣ منفی‌بافی همیشگی:
افرادی که روی رسیدن به موفقیت متمرکز هستند وقت‌شان را با غر زدن تلف نمی‌کنند و تحمل ناله کردن و منفی‌بافی دیگران را ندارند. با غر زدن هیچ کاری درست نمی‌شود. اگر چیزی را دوست ندارید، راهی برای تغییر آن پیدا کنید. کنترل موقعیت را در دست بگیرید و راه‌حلی برای آن پیدا کنید.

4️⃣ تسلیم شدن:
افرادی که خیلی سریع تسلیم می‌شوند یا برای انجام کاری ثبات‌قدم ندارند اغلب به خودشان باور ندارند. یک کارآفرین باید در مواجهه با روزهای سخت ایستادگی کند و به اهداف بلندمدت تعهد داشته باشد.

5️⃣ عدم‌صداقت:
وقتی شما با عدم‌صداقت و سوء‌نیت زندگی می‌کنید یا به افرادی اجازه می‌دهید که وارد زندگی یا کسب‌و‌کار شما شوند که اصول اخلاقی سوال‌برانگیز در کسب‌و‌کار دارند، این کار به آهستگی عزت‌نفس شما را سلب می‌کند و اصول شما را زیر سوال می‌برد.

6️⃣ روابط مسموم:
افراد موفق به خودشان اجازه نمی‌دهند تا در روابط مسموم گرفتار شوند. آنها تمرکز خود را به شدت روی حل مشکلات حفظ می‌کنند. افرادی که روی دستیابی به موفقیت متمرکز هستند می‌دانند که آنها وقت یا انرژی برای مواجهه با افرادی که مدام در حال شکایت هستند ندارند.

7️⃣ دمدمی‌مزاجی:
افراد موفق می‌دانند که هیچ چیز مانند عدم‌قطعیت کار و زندگی شما را نابود نخواهد کرد.
برای رسیدن به موفقیت، باید ترس و شک را کنار بگذارید. باید مسیرتان را انتخاب کنید و آن را رها نکنید. احتمالا در این مسیر با شکست و مشکلات بسیار روبه‌رو خواهید شد. افراد موفق از این اشتباهات درس می‌گیرند و راهشان را تصحیح می‌کنند اما همیشه به حرکت ادامه می‌دهند.

8️⃣ رفتار از روی خشم:
خشم، کینه و عداوت، اینها احساساتی هستند که برای یک محیط کار به شدت فلج‌کننده، طاقت‌فرسا و مسموم هستند. افراد موفق آموخته‌اند که انرژی خشم خود را روی حل یک مشکل بگذارند. افراد موفق از خودشان انتظار بیشتری دارند و هرگز این نوع رفتار را از افراد پیرامون‌شان تحمل نخواهند کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.




Enter Captcha Here :

تائید دیدگاه فعال است. دیدگاه شما ممکن است کمی طول بکشد تا ظاهر شود.